مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,090
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

900
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تأثیر آموزش احیای قلبی ریوی به روش بازی جدی در بستر گوشی هوشمند و شبیه سازی بر نگرش دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 103

چکیده

 مقدمه: انجام صحیح احیای قلبی ریوی به حدی ضروری است که اطلاع از آن میتواند به معنای نجات جان یک انسان باشد. به همین دلیل تأکید زیادی بر آموزش و تغییر نگرش افراد در زمینه احیای قلبی ریوی شده است. هدف: مطالعه حاضر با هدف مقایسه تأثیر آموزش احیای قلبی ریوی به روش بازی جدی در بستر گوشی هوشمند و شبیهسازی بر نگرش دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا انجام شد. مواد و روشها: این کارآزمایی کنترل شده تصادفی در سال 1397 انجام شد. 53 نفر از دانشجویان ترم اول دانشکده پرستاری آجا بهصورت نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند و بهصورت تصادفی در دو گروه آزمون و یک گروه کنترل قرار گرفتند. ابزار پژوهش, پرسشنامه پژوهشگر ساخته نگرش بود که بهصورت پیشآزمون و پسآزمون بر روی هر سه گروه به فاصله دو هفته اجرا شد. مداخله در گروه آزمون اول شامل آموزش احیای قلبی ریوی به روش شبیهسازی و در گروه آزمون دوم به روش بازی جدی در بستر گوشی هوشمند بود. جهت تحلیل دادهها از نرمافزار spss نسخه 23 استفاده شد. سطح معنیداری 0/05P< در نظر گرفته شد. یافتهها: آزمون کروسکال والیس نشان داد که میانگین نمره نگرش قبل از مداخله در گروه شبیه سازی 5/81± 24/56, در گروه بازی جدی در بستر گوشی هوشمند 8/32± 21/94 و در گروه کنترل 5/34± 22/29 بود که از نظر آماری تفاوت معنیداری نداشت (0/188P=). همچنین, آزمون آنوای یک طرفه نشان داد که دو هفته بعد از مداخله میانگین نگرش در گروه شبیه سازی 5/68± 22/06, در گروه بازی جدی در بستر گوشی هوشمند 5/39± 20/44 و در گروه کنترل 6/79± 25/11 بود که از نظر آماری تفاوت معنیداری نداشت (0/069P=). نتایج آزمون ویلکاکسون نشان داد که در نمره نگرش دانشجویان در گروه آزمون اول (بازی جدی در بستر گوشی هوشمند) (437/P=), گروه آزمون دوم (شبیهسازی) (0/123P=) و گروه کنترل (0/227P=) قبل و بعد از مداخله تغییر معنیداری ایجاد نشد. بحث و نتیجهگیری: نتایج حاکی از این بود که آموزش احیای قلبی و ریوی به روش بازی جدی در بستر گوشی هوشمند و شبیهسازی با فاصله زمانی 2 هفته تأثیر معنیداری بر روی نگرش دانشجویان پرستاری ندارد. به نظر میرسد برای تغییر نگرش دانشجویان نیاز به استفاده طولانی مدتتر از روشهای مختلف نوین آموزشی میباشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یزدانی، مهدیه، فارسی، زهرا، و نظام زاده، مریم. (1397). مقایسه تأثیر آموزش احیای قلبی ریوی به روش بازی جدی در بستر گوشی هوشمند و شبیه سازی بر نگرش دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا. علوم مراقبتی نظامی، 5(2 (مسلسل 16) )، 95-103. SID. https://sid.ir/paper/258783/fa

    Vancouver: کپی

    یزدانی مهدیه، فارسی زهرا، نظام زاده مریم. مقایسه تأثیر آموزش احیای قلبی ریوی به روش بازی جدی در بستر گوشی هوشمند و شبیه سازی بر نگرش دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا. علوم مراقبتی نظامی[Internet]. 1397؛5(2 (مسلسل 16) ):95-103. Available from: https://sid.ir/paper/258783/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه یزدانی، زهرا فارسی، و مریم نظام زاده، “مقایسه تأثیر آموزش احیای قلبی ریوی به روش بازی جدی در بستر گوشی هوشمند و شبیه سازی بر نگرش دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا،” علوم مراقبتی نظامی، vol. 5، no. 2 (مسلسل 16) ، pp. 95–103، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258783/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button