Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,513
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,438
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان انگیزش و رضایت شغلی کارکنان بیمارستان های سنندج

صفحات

 صفحه شروع 314 | صفحه پایان 323

چکیده

 مقدمه: اثربخشی و موفقیت یک سازمان به عملکرد کارکنان و میزان رضایت آن ها بستگی دارد. از سوی دیگر ایجاد انگیزه در کارکنان برای بالا بردن کیفیت کار و بهره وری هر چه بیشتر در آنان از اصول ضروری مدیریت نیروی انسانی یک سازمان می باشد. هدف: هدف مطالعه حاضر بررسی میزان انگیزش و رضایت شغلی و همچنین ارتباط متقابل آن ها در پرسنل درمانی بیمارستان های شهر سنندج بود. مواد و روش ها: مطالعه حاضر از نوع توصیفی-مقطعی است که در آن 175 نفر از کارکنان بیمارستان های شهر سنندج که در سه رسته درمانی, اداری و خدماتی بیمارستان قرار داشتند, به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه ی استاندارد بریفیلد و روث برای سنجش رضایت شغلی و پرسشنامه محقق ساخته بر اساس نظریه دو عاملی هرزبرگ برای سنجش انگیزش شغلی که پایایی آن به وسیله آزمون کرونباخ 3/09) و خدمات (2/75) که پایین تر از میانگین کلی رضایت شغلی است. رضایت شغلی در سه گروه تفاوت معناداری نداشت اما با انگیزش کارکنان همبستگی مثبت معنی داری (0/572=r) مشاهده شد. در میان عوامل انگیزشی, نمره احساس مسئولیت 3/90, رشد و پیشرفت 3/18 و در عوامل بهداشتی دستمزد کافی با نمره 3/90 و روابط دوستانه با زیردستان 3/81, در اولویت اول و دوم برای هر دو متغیر بودند. بحث و نتیجه گیری: با توجه به یافته های مطالعه و لزوم توجه به این نکته که انگیزش و رضایت شغلی کارکنان از عوامل بسیار تاثیرگذار در افزایش بهره وری سازمان می باشد, مدیریت بیمارستان ها باید توجه ویژه ای به ایجاد انگیزه و همچنین اتخاذ رویکردهایی در ارتباط با افزایش رضایتمندی در بین کارکنان خود داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سهرابی، فاتح، رمضانی، قباد، پوربایرامیان، قدیر، و نوروزی، اعظم. (1398). بررسی میزان انگیزش و رضایت شغلی کارکنان بیمارستان های سنندج. علوم مراقبتی نظامی، 6(4 (مسلسل 22) )، 314-323. SID. https://sid.ir/paper/258824/fa

    Vancouver: کپی

    سهرابی فاتح، رمضانی قباد، پوربایرامیان قدیر، نوروزی اعظم. بررسی میزان انگیزش و رضایت شغلی کارکنان بیمارستان های سنندج. علوم مراقبتی نظامی[Internet]. 1398؛6(4 (مسلسل 22) ):314-323. Available from: https://sid.ir/paper/258824/fa

    IEEE: کپی

    فاتح سهرابی، قباد رمضانی، قدیر پوربایرامیان، و اعظم نوروزی، “بررسی میزان انگیزش و رضایت شغلی کارکنان بیمارستان های سنندج،” علوم مراقبتی نظامی، vol. 6، no. 4 (مسلسل 22) ، pp. 314–323، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258824/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا