مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,969
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

651
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عوامل موثر بر رضایت مندی گردشگران داخلی و خارجی مجموعه گردشگری بیستون

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 216

چکیده

 هنگامی که بحث رضایت مندی گردشگران از یک جاذبه مطرح می شود, باید به مولفه های مرتبط با ارزیابی رضایت مندی توجه نمود. به هر میزان رضایت, توقعات و انتظارات گردشگران تامین شود به همان میزان جذب گردشگر و توسعه گردشگری محقق می شود. بر این اساس, پرسش اساسی پژوهش حاضر این است که «عوامل موثر بر میزان رضایت مندی گردشگران داخلی و خارجی از مجموعه میراث جهانی بیستون چیست؟» با توجه به هدف پژوهش, نوع تحقیق, کاربردی و روش تحقیق, پیمایشی - تحلیلی است. روش گردآوری اطلاعات کتابخانه ای و میدانی و در تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی و استنباطی (تحلیل عاملی و آزمون تی مستقل) استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق, گردشگران داخلی و خارجی بازدید کننده از مجموعه تاریخی بیستون هستند. تعداد نمونه لازم به علت مشخص نبودن تعداد دقیق جامعه آماری با استفاده از فرمول کوکران 384 گردشگر داخلی و 384 گردشگر خارجی محاسبه شد. یافته های پژوهش بر اساس آمار استنباطی (روش تحلیل عاملی) نشان می دهد که 6 مولفه موثر بر رضایت مندی گردشگران شامل کیفیت محیطی, کیفیت خدمات, کیفیت رفتار جامعه میزبان, کیفیت هزینه خدمات, کیفیت امنیت, کیفیت خدمات حمل و نقل است. همچنین نتایج نشان می دهد کیفیت هزینه خدمات, کیفیت محیطی و کیفیت خدمات حمل و نقل مهم ترین عامل موثر در رضایت مندی گردشگران داخلی و خارجی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، منیژه، خیرالهی، ارسطو، و چراغی، مهدی. (1396). ارزیابی عوامل موثر بر رضایت مندی گردشگران داخلی و خارجی مجموعه گردشگری بیستون. مطالعات اجتماعی گردشگری، 5(9 )، 191-216. SID. https://sid.ir/paper/259332/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی منیژه، خیرالهی ارسطو، چراغی مهدی. ارزیابی عوامل موثر بر رضایت مندی گردشگران داخلی و خارجی مجموعه گردشگری بیستون. مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1396؛5(9 ):191-216. Available from: https://sid.ir/paper/259332/fa

    IEEE: کپی

    منیژه احمدی، ارسطو خیرالهی، و مهدی چراغی، “ارزیابی عوامل موثر بر رضایت مندی گردشگران داخلی و خارجی مجموعه گردشگری بیستون،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 5، no. 9 ، pp. 191–216، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/259332/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button