مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,158
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر کیفیت درک شده خدمات، رضایت و اعتماد گردشگران سلامت بر استفاده مجدد از خدمات درمانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر مشهد

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 27

چکیده

 پدیده گردشگری سلامت, به عنوان یکی از رو به رشدترین بخش های صنعت گردشگری در جهان؛ امروزه به صورت یکی از صنایع جذاب در زمینه های اقتصادی, اشتغال زایی, معرفی فرهنگ ها و حتی ایجاد منافع سیاسی برای کشورها درآمده است. گردشگری سلامت, برای اقتصاد کشورهایی که در این صنعت فعالیت دارند, منافع بسیاری به همراه دارد. با توجه به نوپا بودن صنعت گردشگری سلامت و نیز رقابت شدید برای توسعه این صنعت میان کشورهای مختلف, مساله جذب و حفظ مشتریان, همواره اساسی ترین دغدغه گردانندگان صنعت گردشگری به شمار می رود. هدف از این مطالعه, بررسی اثر کیفیت درک شده خدمات (خدمات پزشکی و ارائه خدمات), رضایت و اعتماد بر بازگشت گردشگران و استفاده مجدد آن ها از خدمات درمانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر مشهد است. از بین گردشگران خارجی حوزه سلامت که از خدمات پزشکی مراکز درمانی مشهد استفاده نموده اند, تعداد 206 نفر به روش نمونه گیری قضاوتی انتخاب و داده ها به وسیله پرسش نامه گردآوری شده است. نتایج تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق با استفاده از آزمون معادلات ساختاری, فرضیه های اثر مثبت و مستقیم کیفیت درک شده خدمات (خدمات پزشکی و ارائه خدمات) بر رضایت گردشگران سلامت را تایید می کنند. همچنین فرضیه های اثر مثبت رضایت گردشگران سلامت بر اعتماد به مراکز درمانی و کارکنان آن ها تایید گردید. اثر اعتماد گردشگران سلامت به مراکز درمانی و کارکنان این مراکز, بر بازگشت مجدد آن ها به ایران نیز مورد تایید قرار گرفت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محبی، ناعمه پروین، خوراکیان، علیرضا، و فراحی، محمدمهدی. (1396). اثر کیفیت درک شده خدمات, رضایت و اعتماد گردشگران سلامت بر استفاده مجدد از خدمات درمانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر مشهد. مطالعات اجتماعی گردشگری، 5(9 )، 1-27. SID. https://sid.ir/paper/259334/fa

Vancouver: کپی

محبی ناعمه پروین، خوراکیان علیرضا، فراحی محمدمهدی. اثر کیفیت درک شده خدمات, رضایت و اعتماد گردشگران سلامت بر استفاده مجدد از خدمات درمانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر مشهد. مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1396؛5(9 ):1-27. Available from: https://sid.ir/paper/259334/fa

IEEE: کپی

ناعمه پروین محبی، علیرضا خوراکیان، و محمدمهدی فراحی، “اثر کیفیت درک شده خدمات, رضایت و اعتماد گردشگران سلامت بر استفاده مجدد از خدمات درمانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر مشهد،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 5، no. 9 ، pp. 1–27، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/259334/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button