مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

754
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل جامعه شناختی عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران به مقصد گردشگری

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 172

چکیده

 این مقاله در چارچوب پژوهشی پیمایشی و با تکنیک مدل برابری ساختاری, به تحلیل جامعه شناختی عوامل مؤثر بر وفاداری به مقصد گردشگری پرداخته است. بر اساس رهیافت مورد استفاده در این مطالعه, گردشگر یک «مشتری» است که خریدار خدمات فراغتی از نهادهای ارائه دهنده و شهر میزبان است. یکی از مدل های مناسب در این رویکرد مدلی معروف به شاخص رضایت مشتریان اروپایی از کالا است. بر اساس مدل مذکور می توان گفت که متغیرهای مؤثر بر وفاداری گردشگران به جامعه میزبان تنها خدمات ارائه شده از سوی جامعه میزبان نیست؛ بلکه بخشی از وفاداری, به تصور از جامعه میزبان و انتظارات شکل گرفته بر اساس آن مربوط می شود که در این مقاله به تفصیل به آنها پرداخته شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه خانواده های جانباز و والدین شاهد شرکت کننده در سفرهای بنیاد شهید در استان خراسان رضوی است. حجم نمونه 400 گردشگر و از نمونه گیری طبقه ای استفاده شده است. بر اساس ضرایب رگرسیونی, ارزشیابی دستاورد و ارزیابی کیفیت از عوامل تأثیرگذار بر رضایت خانواده ها از سفر است. بر اساس مدل نهایی تحلیل مسیر, ارزیابی کیفیت و ارزشیابی دستاورد تأثیر مستقیم بر رضایت از سفر دارند و ارزیابی کیفیت علاوه بر تأثیر مستقیم, دارای تأثیری غیرمستقیم بر رضایت از سفر نیز هست, که با واسطه متغیر «ارزشیابی دستاورد» می باشد. به عبارت دیگر ارزیابی کیفیت سبب می شود که فرد ارزشیابی مثبتی از دستاورد سفر داشته باشد و این ارزیابی مثبت سبب افزایش رضایت از سفر می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قهرمان، آرش، اعظم کاری، فائزه، و عفتی، سمیه. (1397). تحلیل جامعه شناختی عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران به مقصد گردشگری. مطالعات اجتماعی گردشگری، 6(12 )، 145-172. SID. https://sid.ir/paper/259342/fa

    Vancouver: کپی

    قهرمان آرش، اعظم کاری فائزه، عفتی سمیه. تحلیل جامعه شناختی عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران به مقصد گردشگری. مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1397؛6(12 ):145-172. Available from: https://sid.ir/paper/259342/fa

    IEEE: کپی

    آرش قهرمان، فائزه اعظم کاری، و سمیه عفتی، “تحلیل جامعه شناختی عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران به مقصد گردشگری،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 6، no. 12 ، pp. 145–172، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/259342/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button