مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,242
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

837
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ارزش ادراکی دریافت شده و حس مکان بر وفاداری گردشگران (مطالعه موردی: استان همدان)

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 180

چکیده

 هدف این پژوهش تحلیل عوامل اثرگذار بر وفاداری گردشگران از دو دیدگاه «ارزش ادراکی دریافت شده» و «حس مکان» است. تحقیق در سطح بررسی همبستگی است و هدف آن, پاسخ به این سوال است که آیا میان ابعاد تشکیل دهنده ارزش ادراکی دریافت شده و حس مکان بر وفاداری نسبت به برند مقصد گردشگری ارتباطی وجود دارد یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت است, میزان این همبستگی چگونه است و کدام یک از ابعاد, نقش بیشتری دارند؟ طبق فرمول کوکران, تعداد 384 پرسش نامه به صورت تصادفی بین جامعه آماری (گردشگران استان همدان در تابستان 95), توزیع و جمع آوری شد. نتایج محاسبات همبستگی ضریب پیرسون, وجود ارتباط معناداری بین ابعاد ارزش ادراکی (ارزش کاربردی, ارزش عاطفی و ارزش اجتماعی) و حس مکان (هویت مکان, تعلق به مکان و وابستگی به مکان) با وفاداری گردشگران نسبت به برند مقصد گردشگری را تایید می کند. R2 استاندارد شده, 45.9 محاسبه شد و مدل, حدود 45 درصد تغییرات وفاداری گردشگران را پیش بینی می کند. ارزش ادراکی کاربردی و حس تعلق به مکان قدرت پیش بینی بالاتری برای متغیر وفاداری دارند. بعد از آن ها به ترتیب قدرت پیش بینی, ارزش عاطفی درک شده, ارزش اجتماعی, حس وابستگی به مکان و حس هویت مکان در وفاداری گردشگران نسبت به برند مقصد گردشگری نقش دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طاهری، مصطفی، و انصاری، آذرنوش. (1395). تاثیر ارزش ادراکی دریافت شده و حس مکان بر وفاداری گردشگران (مطالعه موردی: استان همدان). مطالعات اجتماعی گردشگری، 4(8 )، 155-180. SID. https://sid.ir/paper/259353/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری مصطفی، انصاری آذرنوش. تاثیر ارزش ادراکی دریافت شده و حس مکان بر وفاداری گردشگران (مطالعه موردی: استان همدان). مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1395؛4(8 ):155-180. Available from: https://sid.ir/paper/259353/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی طاهری، و آذرنوش انصاری، “تاثیر ارزش ادراکی دریافت شده و حس مکان بر وفاداری گردشگران (مطالعه موردی: استان همدان)،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 4، no. 8 ، pp. 155–180، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/259353/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button