مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

851
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر هوشیاری بدن و ابراز هیجان سالمندان

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 132

چکیده

 سالمندی معمولا, جنبه های مثبت و منفی دارد. به علت برخی مشکلات در جنبه های فرهنگی, اقتصادی, اجتماعی و روان شناختی ابعاد منفی می تواند بزرگ نمایی شود و بر جنبه های بدنی و روان شناختی سالمندان اثر منفی بگذارد. هدف این مطالعه تعیین اثر آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر پذیرش تعهد بر هوشیاری بدن و ابراز هیجان سالمندان بود. روش این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. 30 نفر از سالمندان زن مجتمع بهزیستی بهشهر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و بصورت تصادفی در دو گروه 15 نفره آزمایش و کنترل جای داده شدند. شرکت کنندگان با پرسش نامه های ابرازگری هیجان کینگ و آمونز و هوشیاری بدن مک کینلی و هاید مورد ارزیابی قرارگرفتند. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه 60 دقیقه ای با استفاده از دستورالعمل فلکسمن مورد آموزش قرار گرفتند. داده ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس بررسی شد. یافته ها نشان دادند که گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل در مرحله پس آزمون در هوشیاری بدن و ابراز هیجان (P<0.05) بهبود یافته اند. بنابراین, آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر پذیرش و تعهد موجب افزایش هوشیاری بدن و ابراز هیجان سالمندان شهرستان بهشهر شد. استفاده از این روش به عنوان مداخله ای اثرگذار برای سالمندان پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کبیری نسب، یوسف، و عبداله زاده، حسن. (1395). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر هوشیاری بدن و ابراز هیجان سالمندان. روانشناسی پیری، 2(2 )، 125-132. SID. https://sid.ir/paper/259382/fa

    Vancouver: کپی

    کبیری نسب یوسف، عبداله زاده حسن. اثربخشی آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر هوشیاری بدن و ابراز هیجان سالمندان. روانشناسی پیری[Internet]. 1395؛2(2 ):125-132. Available from: https://sid.ir/paper/259382/fa

    IEEE: کپی

    یوسف کبیری نسب، و حسن عبداله زاده، “اثربخشی آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر هوشیاری بدن و ابراز هیجان سالمندان،” روانشناسی پیری، vol. 2، no. 2 ، pp. 125–132، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/259382/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button