مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,353
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,243
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تاب آوری سالمندان

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 29

چکیده

 در سال های اخیر منابع استرس زا و محیط های نامساعد رو به افزایش است. از سوی دیگر, جمعیت سالمندان در جهان رو به افزایش می باشد. این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افزایش تاب آوری سالمندان انجام گرفت. 20 نفر از سالمندان مقیم در خانه سالمندان شهر کرج به صورت تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل جایگذاری شدند. شرکت کنندگان هر دو گروه قبل و بعد از شرکت در جلسات آموزشی توسط مقیاس تاب آوری کونور - دیویدسون مورد سنجش قرار گرفتند. گروه آزمایش در 9 جلسه ی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد شرکت کردند ولی گروه کنترل هیچ گونه آموزشی دریافت نکرد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افزایش تاب آوری سالمندان موثر است (p<0.05). بر اساس یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش موجب افزایش تاب آوری سالمندان شده است. با توجه به نتایج پیشنهاد می شود مشاوران و درمانگران جهت افزایش تاب آوری و توانمندی مقابله در برابر مشکلات از درمان پذیرش و تعهد استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدجعفری، جواد، معتمدی، عبداله، صدر، محمدمهراد، علمایی، مرضیه، و هاشمیان، سیدسپهر. (1396). اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تاب آوری سالمندان. روانشناسی پیری، 3(1 )، 21-29. SID. https://sid.ir/paper/259431/fa

    Vancouver: کپی

    سیدجعفری جواد، معتمدی عبداله، صدر محمدمهراد، علمایی مرضیه، هاشمیان سیدسپهر. اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تاب آوری سالمندان. روانشناسی پیری[Internet]. 1396؛3(1 ):21-29. Available from: https://sid.ir/paper/259431/fa

    IEEE: کپی

    جواد سیدجعفری، عبداله معتمدی، محمدمهراد صدر، مرضیه علمایی، و سیدسپهر هاشمیان، “اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تاب آوری سالمندان،” روانشناسی پیری، vol. 3، no. 1 ، pp. 21–29، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/259431/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button