مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

892
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

599
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش های نوروفیدبک کاهش آلفا و افزایش تتا بر یادگیری تکلیف تعقیبی

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 84

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه تاثیر دو نوع پروتکل نوروفیدبک بر یادگیری مهارت حرکتی تعقیبی انجام شد. بدین منظور 42 نفر در قالب سه گروه «کاهش آلفا», «افزایش تتا» و کنترل قرار گرفتند. در گروه «کاهش آلفا», هدف کاهش دامنه آلفا در منطقه قشر حرکتی قبل از شروع تمرین مهارت و در گروه «افزایش تتا» هدف افزایش دامنه تتا در منطقه آهیانه ای بلافاصله بعد از اتمام تمرین مهارت بود. سپس افراد در آزمون های یادداری با وقفه های 90 دقیقه, 24 ساعت و یک هفته بعد شرکت نمودند. نتایج نشان داد در آزمون یادداری اول گروه «کاهش آلفا» عملکرد بهتری نسبت به گروه کنترل داشت. هرچند این برتری در آزمون های یادداری دوم و سوم معنادار نبود. یافته های حاضر نشان می دهند با بازداری آلفا و متعاقب آن افزایش تحریک پذیری در منطقه قشر حرکتی می توان آثار مفیدی در یادگیری یک مهارت حرکتی ایجاد نمود هر چند پایداری این اثر در طول زمان نیاز به مطالعات بیشتری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمیان مقدم، محمدرضا، طاهری، حمیدرضا، صابری کاخکی، علیرضا، و قشونی، مجید. (1396). تاثیر روش های نوروفیدبک کاهش آلفا و افزایش تتا بر یادگیری تکلیف تعقیبی. مطالعات روان شناسی ورزشی، 6(19 )، 69-84. SID. https://sid.ir/paper/259955/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمیان مقدم محمدرضا، طاهری حمیدرضا، صابری کاخکی علیرضا، قشونی مجید. تاثیر روش های نوروفیدبک کاهش آلفا و افزایش تتا بر یادگیری تکلیف تعقیبی. مطالعات روان شناسی ورزشی[Internet]. 1396؛6(19 ):69-84. Available from: https://sid.ir/paper/259955/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا قاسمیان مقدم، حمیدرضا طاهری، علیرضا صابری کاخکی، و مجید قشونی، “تاثیر روش های نوروفیدبک کاهش آلفا و افزایش تتا بر یادگیری تکلیف تعقیبی،” مطالعات روان شناسی ورزشی، vol. 6، no. 19 ، pp. 69–84، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/259955/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button