Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,000
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,091
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل علی روابط ادراک از اهداف پیشرفت و کاربرد روش های فعال تدریس: نقش واسطه ای هیجانات تدریس در میان دبیران تربیت بدنی

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 130

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف ارائة مدل علی روابط ادراک از اهداف پیشرفت فراگیران و کاربرد روش های فعال تدریس دبیران تربیت بدنی, با نقش واسطه ای هیجان های تدریس انجام شد. تعداد 317 نفر از دبیران تربیت بدنی استان اصفهان به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و به پرسش نامه های اهداف پیشرفت, روش فعال تدریس و هیجان های تدریس پاسخ دادند. در بررسی روابط علی میان متغیرها, از روش تحلیل مسیر و نرم افزار لیزرل استفاده شد. نتایج نشان داد که اهداف تبحری ازطریق واسطه گری هیجان های مثبت و منفی بر روش فعال تدریس, دارای اثر غیرمستقیم و مثبت است؛ درحالی که تأثیر اهداف رویکرد-عملکرد و اجتناب-عملکرد, غیرمستقیم و منفی است. همچنین, میزان واریانس تبیین شدة استفاده از روش های تدریس فعال, بیانگر اهمیت ادراک معلمان از اهداف و هیجان های تدریس در استفاده از روش های فعال تدریس است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی، زهره، رستگار، احمد، و زمانی، فاطمه. (1397). ارائه مدل علی روابط ادراک از اهداف پیشرفت و کاربرد روش های فعال تدریس: نقش واسطه ای هیجانات تدریس در میان دبیران تربیت بدنی. مطالعات روان شناسی ورزشی، 7(25 )، 111-130. SID. https://sid.ir/paper/260020/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی زهره، رستگار احمد، زمانی فاطمه. ارائه مدل علی روابط ادراک از اهداف پیشرفت و کاربرد روش های فعال تدریس: نقش واسطه ای هیجانات تدریس در میان دبیران تربیت بدنی. مطالعات روان شناسی ورزشی[Internet]. 1397؛7(25 ):111-130. Available from: https://sid.ir/paper/260020/fa

    IEEE: کپی

    زهره سلیمانی، احمد رستگار، و فاطمه زمانی، “ارائه مدل علی روابط ادراک از اهداف پیشرفت و کاربرد روش های فعال تدریس: نقش واسطه ای هیجانات تدریس در میان دبیران تربیت بدنی،” مطالعات روان شناسی ورزشی، vol. 7، no. 25 ، pp. 111–130، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260020/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا