مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

910
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

816
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظریه پردازی یادگیری بین سازمانی قابلیت های مدیریت پروژه در کنسرسیوم های بین المللی صنعت نفت ایران

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 44

چکیده

یادگیری بین سازمانی به عنوان یکی از منابع اصلی کسب و توسعه ی دانش سازمانی مطرح است. کشورهای در حال توسعه, به دلیل ظرفیت مالی, مدیریتی و تکنولوژیکی محدود خود, از مشارکت شرکت های توانمند خارجی در انجام پروژه های زیربنایی خود بهره می برند. این امر فرصت های فراوانی را برای یادگیری و انتقال قابلیت های مختلف مانند قابلیت مدیریت پروژه از شرکت های خارجی فراهم می کند. این تحقیق با رویکردی استقرایی و با استفاده از استراتژی نظریه ی زمینه ای, ضمن شناسایی عوامل مؤثر بر یادگیری بین سازمانی قابلیتهای مدیریت پروژه, رابطه ی بین این عوامل را در قالب شش قضیه حکمی و یک مدل مفهومی, تبیین نموده است. بر اساس یافته های پژوهش, یادگیری بین سازمانی قابلیت های مدیریت پروژه مستلزم توجه به «عزم شرکت داخلی به یادگیری بین سازمانی» به عنوان مقوله ی مرکزی و سطح قابلیت های شرکت خارجی در مدیریت پروژه, تمایل شرکت داخلی به رشد و توسعه ی قابلیت های خود در مدیریت پروژه و الزام کارفرما به پیاده سازی فرآیندهای مدیریت پروژه به عنوان پیش نیازهای یادگیری بین سازمانی است. ظرفیت یادگیری شرکت داخلی, ظرفیت یاددهی شرکت خارجی و ارتباط و تعامل دو شرکت شرایط بستر ساز یادگیری هستند که از طریق به کارگیری سازوکارهای مناسب یادگیری بین سازمانی, بر میزان یادگیری بین سازمانی قابلیت های ملموس و ناملموس مدیریت پروژه مؤثر واقع می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزیزی، مجتبی، و صبحیه، محمدحسین. (1394). نظریه پردازی یادگیری بین سازمانی قابلیت های مدیریت پروژه در کنسرسیوم های بین المللی صنعت نفت ایران. مدیریت توسعه فناوری، 3(3 )، 9-44. SID. https://sid.ir/paper/260181/fa

    Vancouver: کپی

    عزیزی مجتبی، صبحیه محمدحسین. نظریه پردازی یادگیری بین سازمانی قابلیت های مدیریت پروژه در کنسرسیوم های بین المللی صنعت نفت ایران. مدیریت توسعه فناوری[Internet]. 1394؛3(3 ):9-44. Available from: https://sid.ir/paper/260181/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی عزیزی، و محمدحسین صبحیه، “نظریه پردازی یادگیری بین سازمانی قابلیت های مدیریت پروژه در کنسرسیوم های بین المللی صنعت نفت ایران،” مدیریت توسعه فناوری، vol. 3، no. 3 ، pp. 9–44، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260181/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button