مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

842
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,185
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی پیشران های موفقیت کارآفرینی دیجیتالی با رویکرد فراترکیب

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 172

چکیده

 بستر فناوری اینترنت, راه اندازی و ایجاد کسب وکارهای کارآفرینانه دیجیتالی را ساده تر و سریع تر نموده است. پیاده­ سازی این نوع کسب وکارها در ایران کُند است و از طرفی تاکنون پژوهشی به صورت جامع عوامل موفقیت این نوع کسب وکارها را بررسی نکرده است؛ بنابراین, هدف کلی پژوهش حاضر شناسایی پیشران های موفقیت کارآفرینی دیجیتالی با روش کیفی فراترکیب است. این پژوهش ازنظر هدف, کاربردی و ازنظر نحوه گردآوری داده ها از نوع پژوهش های کیفی به شمار می رود. برای شناسایی عوامل موفقیت کارآفرینی دیجیتالی به کمک روش فراترکیب, تعداد 311 مقاله بررسی شد که از میان آن ها 36 مقاله برای تجزیه وتحلیل نهایی استفاده شدند. در این پژوهش, ابتدا 28 شاخص موفقیت کارآفرینی دیجیتالی شناسایی و در 3 مقوله و 7 مفهوم طبقه بندی شدند. پس از استخراج شاخص ها با استفاده از روش کیفی فراترکیب, برای تعیین وزن شاخص ها از روش آنتروپی شانون, استفاده شد. نتیجه پژوهش نشان داد که شاخص نحوه بازاریابی و ارتباط با مشتریان در فضای مجازی با ضریب اهمیت 066/0 رتبه اول و شاخص های زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات و فرهنگ پذیرش کارآفرینی دیجیتالی در سازمان, رتبه های دوم و سوم را به عنوان عوامل مؤثر بر موفقیت کارآفرینی دیجیتالی به خود اختصاص می­ دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کشاورز، سهیلا، تقوا، محمدرضا، و کرد، حامد. (1398). شناسایی پیشران های موفقیت کارآفرینی دیجیتالی با رویکرد فراترکیب. مدیریت توسعه فناوری، 7(3 )، 149-172. SID. https://sid.ir/paper/260270/fa

    Vancouver: کپی

    کشاورز سهیلا، تقوا محمدرضا، کرد حامد. شناسایی پیشران های موفقیت کارآفرینی دیجیتالی با رویکرد فراترکیب. مدیریت توسعه فناوری[Internet]. 1398؛7(3 ):149-172. Available from: https://sid.ir/paper/260270/fa

    IEEE: کپی

    سهیلا کشاورز، محمدرضا تقوا، و حامد کرد، “شناسایی پیشران های موفقیت کارآفرینی دیجیتالی با رویکرد فراترکیب،” مدیریت توسعه فناوری، vol. 7، no. 3 ، pp. 149–172، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260270/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button