مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

793
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

876
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تبیین عوامل کلیدی موفقیت دانش محور شدن شرکت های تولیدی ایران بر اساس روش نظریه زمینه ای

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 74

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر, شناسایی و تبیین عوامل کلیدی موفقیت در دانش محور سازی شرکت های تولیدی ایران با استفاده از نظریه بنیانی است. در این پژوهش برای جمع آوری داده ها با 38 نفر از کارشناسان و مدیران معاونت علمی و فناوری و مدیران باسابقه شرکت های موجود در پارک علم و فناوری شهرک پردیس و دانشگاه تهران و خبرگان علمی مصاحبه های عمیقی انجام گرفت. معیار اصلی برای تعیین حجم نمونه, نیل به نقطه اشباع نظری بود. تمامی افرادِ حجم نمونه موردمطالعه با رویکرد هدفمند و با روش گلوله برفی انتخاب شدند. کدگذاری و تحلیل داده ها طی سه مرحله به انجام رسید و درنهایت, مدل پارادایمی عوامل کلیدی موفقیت دانش محور سازی شرکت های ایرانی شکل گرفت. بر اساس نتایج این تحقیق 7 مؤلفه کلیدی درونی و بیرونی شناسایی شدند که عبارت اند از دولت (بسترسازی کسب وکار, نظارت, ایجاد زیرساخت و. . . ), دانشگاه ها (نقش پژوهشی, آموزش و تربیت نیروی انسانی, مراکز رشد وابسته), مراکز آموزشی و مشاوره ای (آموزش های کسب وکار, مدیریتی, فنی), ویژگی های سازمانی (فرهنگ, ساختار, فرآیند), مشتری گرایی, سرمایه لازم (جذب سرمایه) و درنهایت نیروی انسانی خلاق, دانشور و متخصص.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    انصاری، منوچهر، و حق شناس گرگابی، محمد. (1395). شناسایی و تبیین عوامل کلیدی موفقیت دانش محور شدن شرکت های تولیدی ایران بر اساس روش نظریه زمینه ای. مدیریت توسعه فناوری، 3(5 )، 41-74. SID. https://sid.ir/paper/260275/fa

    Vancouver: کپی

    انصاری منوچهر، حق شناس گرگابی محمد. شناسایی و تبیین عوامل کلیدی موفقیت دانش محور شدن شرکت های تولیدی ایران بر اساس روش نظریه زمینه ای. مدیریت توسعه فناوری[Internet]. 1395؛3(5 ):41-74. Available from: https://sid.ir/paper/260275/fa

    IEEE: کپی

    منوچهر انصاری، و محمد حق شناس گرگابی، “شناسایی و تبیین عوامل کلیدی موفقیت دانش محور شدن شرکت های تولیدی ایران بر اساس روش نظریه زمینه ای،” مدیریت توسعه فناوری، vol. 3، no. 5 ، pp. 41–74، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260275/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button