Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,482
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,353
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی، تحلیل و اولویت بندی عوامل موثر برکیفیت آموزش در آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 35

چکیده

 هدف پژوهش حاضر شناسایی, تحلیل و اولویت بندی عوامل موثر بر کیفیت آموزش در آموزش عالی بود. در این پژوهش از روش ترکیبی (کمی و کیفی) استفاده گردید. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی خبرگان حوزه آموزش عالی و اساتید دانشگاهی بودند که به صورت نمونه گیری هدفمند انتخاب گردیدند و مصاحبه با آنان تا اشباع نظری (15 نفر) ادامه یافت, همچنین جامعه آماری در بخش کمی را 392 نفر از اساتید دانشگاه یزد تشکیل دادند که از این تعداد 196 نفر بر اساس جدول کرجسی و مورگان به صورت تصادفی, به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گرد آوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی پرسشنامه توسط اساتید و متخصصان مورد تایید قرار گرفت و برای تعیین پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شد که بر اساس این آزمون میزان پایایی پرسشنامه 0.89 محاسبه گردید. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات در بخش کیفی از کد گذاری باز و در بخش کمی برای اولویت بندی و وزن دهی عوامل از نرم افزار ای.اچ.پی و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار پی.ال.اس و آزمون ضریب بارعاملی استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که مولفه های روش تدریس استاد, سازماندهی محتوای آموزشی, امکانات و تجهیزات دانشکده , وضعیت دانشجو (مکان, زمان و استعداد فردی), صلاحیت حرفه ای استاد (آموزشی و پژوهشی) و تکنولوژی های نوین از جمله عوامل تاثیر گذار برکیفیت آموزش در آموزش عالی هستند. و در این بین روش تدریس استاد دارای اولویت اول می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زمانی، اصغر. (1396). شناسایی, تحلیل و اولویت بندی عوامل موثر برکیفیت آموزش در آموزش عالی. نوآوری و ارزش آفرینی، 6(11 )، 23-35. SID. https://sid.ir/paper/260434/fa

    Vancouver: کپی

    زمانی اصغر. شناسایی, تحلیل و اولویت بندی عوامل موثر برکیفیت آموزش در آموزش عالی. نوآوری و ارزش آفرینی[Internet]. 1396؛6(11 ):23-35. Available from: https://sid.ir/paper/260434/fa

    IEEE: کپی

    اصغر زمانی، “شناسایی, تحلیل و اولویت بندی عوامل موثر برکیفیت آموزش در آموزش عالی،” نوآوری و ارزش آفرینی، vol. 6، no. 11 ، pp. 23–35، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260434/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا