مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,143
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

914
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش دانش و نگرش مدیریت تغییر مدیران مدارس خرم آباد در خلاقیت آنان

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر, تبیین نقش دانش و نگرش مدیران مدارس شهرستان خرم آباد نسبت به مدیریت تغییر در خلاقیت آنها در مدارس است. تحقیق حاضر از نوع پژوهش های توصیفی و همبستگی بوده که به روش پیمایشی و مدل یابی معادلات ساختاری انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مدیران آموزشی مدارس شهرستان خرم آباد (353) بود و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده, 184 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها, از پرسش نامه های استاندارد خلاقیت سازمانی با پایایی (a=0.87) و جهت تجزیه و تحلیل داده ها, از نرم افزارهای SPSS و مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. همچنین به منظور سنجش روایی این پرسشنامه ها از روایی محتوایی و روایی سازه استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که دانش مدیریت تغییر و نگرش نسبت به آن هر کدام به ترتیب با ضریب مسیر (g=0.38) و (g=0.25) در خلاقیت سازمانی مدیران نقش معناداری دارند و پیش بینی کننده مناسبی جهت داشتن یا نداشتن خلاقیت مدیران هستند. مدیران آموزشی از نگرش مطلوبی در زمینه مدیریت تغییر برخوردارند؛ ولی در زمینه مدیریت تغییر در مدارس و محیط آموزشی, دانش کافی نداشتند. همچنین مشخص شد که آنها در هر سه زمینه خلاقیت شناختی, انگیزشی و ویژگی های شخصیتی (روان شناختی) از خلاقیت سازمانی مطلوبی برخوردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرکمالی، سیدمحمد، رومیانی، یونس، و عبدالوهابی، مرضیه. (1395). تبیین نقش دانش و نگرش مدیریت تغییر مدیران مدارس خرم آباد در خلاقیت آنان. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 4(2)، 23-44. SID. https://sid.ir/paper/260516/fa

    Vancouver: کپی

    میرکمالی سیدمحمد، رومیانی یونس، عبدالوهابی مرضیه. تبیین نقش دانش و نگرش مدیریت تغییر مدیران مدارس خرم آباد در خلاقیت آنان. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1395؛4(2):23-44. Available from: https://sid.ir/paper/260516/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد میرکمالی، یونس رومیانی، و مرضیه عبدالوهابی، “تبیین نقش دانش و نگرش مدیریت تغییر مدیران مدارس خرم آباد در خلاقیت آنان،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 4، no. 2، pp. 23–44، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260516/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button