مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

455
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر بازار گرایی بر بهزیستی: بررسی نقش نوآوری های محیط زیستی

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 82

چکیده

 بررسی بهزیستی در افراد و عوامل تاثیرگذار بر آن از دیرباز ازجمله مسایل موردعلاقه محققان حوزه های علوم روانشناسی, علوم رفتاری و اجتماعی و به تازگی محققان مدیریت و نوآوری بوده و تیوری ها, چارچوب ها و مدل های فراوانی در این زمینه ارایه شده است. در این میان استراتژی بازارگرایی و نوآوری محیط زیستی در شرکت از جمله عواملی است که تاثیر آن بر بهزیستی کمتر مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته است. این پژوهش با هدف بررسی اثر بازارگرایی بر بهزیستی در شرکت های دانش بنیان انجام شده است که دراین ارتباط بر نقش میانجی گری نوآوری های محیط زیستی نیز تاکید شده است. جامعه هدف این پژوهش از دو گروه مشتریان و مدیران و کارکنان شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که در حوزه نوآوری های محیط زیستی فعالیت دارند, تشکیل شده است. روش نمونه گیری برای گروه اول, روش در دسترس و برای گروه دوم, روش تصادفی ساده بوده است. برای جمع آوری داده از پرسشنامه استفاده شده و روش تحلیل داده ها مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart PLS 3. 0 بوده است. مطابق نتایج پژوهش, مشتری گرایی و رقیب گرایی از طریق نقش میانجی گری نوآوری محیط زیستی بر بهزیستی تاثیر مثبت دارد و هماهنگی بین وظیفه ای هیچ تاثیری بر نوآوری محیط زیستی و در نتیجه بر بهزیستی ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیاوشی، الناز، سیاوشی، بهناز، عباسی، مسعود، و نوروزی، حسین. (1399). تأثیر بازار گرایی بر بهزیستی: بررسی نقش نوآوری های محیط زیستی. آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، 8(3 (پیاپی 31) )، 69-82. SID. https://sid.ir/paper/260978/fa

    Vancouver: کپی

    سیاوشی الناز، سیاوشی بهناز، عباسی مسعود، نوروزی حسین. تأثیر بازار گرایی بر بهزیستی: بررسی نقش نوآوری های محیط زیستی. آموزش محیط زیست و توسعه پایدار[Internet]. 1399؛8(3 (پیاپی 31) ):69-82. Available from: https://sid.ir/paper/260978/fa

    IEEE: کپی

    الناز سیاوشی، بهناز سیاوشی، مسعود عباسی، و حسین نوروزی، “تأثیر بازار گرایی بر بهزیستی: بررسی نقش نوآوری های محیط زیستی،” آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، vol. 8، no. 3 (پیاپی 31) ، pp. 69–82، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260978/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button