مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,889
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

990
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی آموزش محیط زیست با استفاده از آموزش رسمی و غیررسمی دردانش آموزان پایه ششم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 58

چکیده

 هدف از این پژوهش, مقایسه اثربخشی آموزش محیط زیست در دانش آموزان پایه ششم ابتدایی بود. برای اجرای این پژوهش, از آموزش رسمی و غیررسمی استفاده شد. روش تحقیق نیمه تجربی بوده که جامعه آماری را کلیه دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر کرج تشکیل داده اند. از میان مناطق 12 گانه شهرکرج, منطقه 5 و دبستان دخترانه نگین البرز انتخاب گردید. ابزار گردآوری داده ها یک پرسشنامه محقق ساخته دارای دو بخش با هدف, میزان نگرش و عملکرد به همراه سه آزمون بود. مقدار آلفای کرونباخ 0.85 بدست آمد. دانش آموزان به صورت تصادفی در دو گروه رسمی و غیررسمی تقسیم شدند.در دو گروه آزمونی قبل از آموزش, اجرا شد سپس از تلفیق دو روش سخنرانی و پرسش و پاسخ در آموزش رسمی استفاده گردید. در گروه غیررسمی یادگیری توسط دانش آموزان صورت گرفت در نهایت برای هر دو گروه بعد از آموزش و 2 ماه بعد از آن آزمونی برگزار گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی, آمار استنباطی استفاده شد. نتایج نشان داد, سطح معنا داری t محاسبه شده, قبل از آموزش در دو گروه رسمی و غیررسمی از 0.05 بیشتر است (P>0.05) و تفاوت معنا داری وجود ندارد. سطح معنا داری t محاسبه شده, بعد از آموزش و 2 ماه بعد از آموزش در دو گروه رسمی و غیررسمی از 0.05 کمتر است (P<0.05) و تفاوت معنا داری وجود دارد. بنابراین آموزش محیط زیست به شیوه رسمی و غیررسمی در دانش آموزان پایه ششم ابتدایی دبستان دخترانه نگین البرز شهر کرج اثربخش بوده اما اثربخشی آموزش غیررسمی محیط زیست بیشتر از آموزش رسمی محیط زیست می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی علویجه، الهام، زبردست، لعبت، امیری، محمدجواد، و صالحی، اسماعیل. (1395). مقایسه اثربخشی آموزش محیط زیست با استفاده از آموزش رسمی و غیررسمی دردانش آموزان پایه ششم ابتدایی. آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، 5(2)، 49-58. SID. https://sid.ir/paper/260992/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی علویجه الهام، زبردست لعبت، امیری محمدجواد، صالحی اسماعیل. مقایسه اثربخشی آموزش محیط زیست با استفاده از آموزش رسمی و غیررسمی دردانش آموزان پایه ششم ابتدایی. آموزش محیط زیست و توسعه پایدار[Internet]. 1395؛5(2):49-58. Available from: https://sid.ir/paper/260992/fa

    IEEE: کپی

    الهام اسماعیلی علویجه، لعبت زبردست، محمدجواد امیری، و اسماعیل صالحی، “مقایسه اثربخشی آموزش محیط زیست با استفاده از آموزش رسمی و غیررسمی دردانش آموزان پایه ششم ابتدایی،” آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، vol. 5، no. 2، pp. 49–58، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260992/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button