مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

888
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مدل عوامل موثر بر ارتقاء برند گردشگری جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 106

چکیده

 رشد سریع گردشگری به مثابه صنعت, موجب شده تا بسیاری از کشورها گردشگری را مولفه مهمی در رشد و توسعه اقتصاد ملی بنگرند و به همین دلیل از منظر توسعه, امروزه بر اساس درآمد ناخالص داخلی, صادرات و اشتغال, گردشگری بزرگ ترین صنعت در جهان است. از طرفی ملاحظه می شود که گردشگران بر اساس تصاویر ذهنی خود از مکان های مختلف, اقدام به تعیین مقصد گردشگری مورد نظر خود می نمایتد و در اینجاست که اهمیت نقش برند در گردشگری نمایان می شود. لذا در این پژوهش ضمن مطالعه اسناد بالادستی, بر اساس فن دلفی نظر متخصصین حوزه گردشگری خصوصا مدیران سیاست گذار در این حوزه و همچنین محققین دانشگاهی در زمینه برند و گردشگری به منظور تدوین مدل ارتقاء برند گردشگری جمهوری اسلامی ایران گردآوری شده است. همچنین از نگاشت های شناختی برای ترسیم و درک بهتر روابط بین اجزای مدل استفاده شده است. در مدل حاصل از پژوهش, چهار مجموعه عامل اصلی موثر بر ارتقاء برند گردشگری ایران در سطح بین المللی شامل عوامل صنعت گردشگری, عوامل مقصد گردشگری, عوامل دولت و عوامل محیط بین المللی شناسایی و ارتباط بین آنها و 16 عامل فرعی زیر مجموعه آنها با یکدیگر مورد تحلیل قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نساجی کامرانی، مهدی، کریمی، اوژن، محمودی میمند، محمد، و درویش، حسن. (1396). تبیین مدل عوامل موثر بر ارتقاء برند گردشگری جمهوری اسلامی ایران. مدیریت سازمان های دولتی، 5(4 (پیاپی 20) )، 95-106. SID. https://sid.ir/paper/261455/fa

    Vancouver: کپی

    نساجی کامرانی مهدی، کریمی اوژن، محمودی میمند محمد، درویش حسن. تبیین مدل عوامل موثر بر ارتقاء برند گردشگری جمهوری اسلامی ایران. مدیریت سازمان های دولتی[Internet]. 1396؛5(4 (پیاپی 20) ):95-106. Available from: https://sid.ir/paper/261455/fa

    IEEE: کپی

    مهدی نساجی کامرانی، اوژن کریمی، محمد محمودی میمند، و حسن درویش، “تبیین مدل عوامل موثر بر ارتقاء برند گردشگری جمهوری اسلامی ایران،” مدیریت سازمان های دولتی، vol. 5، no. 4 (پیاپی 20) ، pp. 95–106، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261455/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button