مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,401
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,470
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی درمانی کودک-محور بر مهارت های هیجانی و اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اُتیستیک

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 هدف: اتیسم (Autism) نوعی اختلال رشدی است که در سه سال اول زندگی کودک ظاهر می شود و بر رشد عادی مغز و تعاملات اجتماعی اثر میگذارد. پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر بازی درمانی گروهی کودک محور بر بهبود مهارت های هیجانی و اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اُتیسم انجام شد. روش ها: جامعه آماری پژوهش کودکان 6 تا 8 سال دارای اختلال اُتیسم و نمونه شامل 10 نفر در دو گروه آزمایش (5 نفر) و کنترل (5 نفر) بود که به روش در دسترس انتخاب شدند. طرح پژوهشی, طرح نیمه آزمایشی پیش آزمون-پس آزمون و ابزار پژوهش پرسشنامه مهارت مدیریت هیجانZimerman و پرسشنامه مهارت های اجتماعی Elliot و Gersham بود. پس از اجرای پیش آزمون برای, مداخله آزمایشی (بازی درمانی کودک محور) برای گروه آزمایش اجرا و پس آزمون اجرا شد. نتایج: نتایج تحلیل کوواریانس چند متغیری نشان داد که بازی درمانی گروهی کودک محور باعث افزایش معنی دار (001/0>P-Value) مهارت های هیجانی و اجتماعی در مرحله پس-آزمون گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل شده است. نتیجه گیری: با توجه به نتایج بازی درمانی کودک محور باعث بهبود مهارت های هیجانی کودکان اُتیستیک می شود و برای آموزش مهارت های هیجانی و اجتماعی به کودکان اُتیستیک مفید است. بنابراین پیشنهاد می شود متولیان امر نظام سلامت به این مهم توجه نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی پور، سیده سریرا، و محمدی، کوروش. (1397). اثربخشی بازی درمانی کودک-محور بر مهارت های هیجانی و اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اُتیستیک. طب پیشگیری، 5(2 )، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/261550/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی پور سیده سریرا، محمدی کوروش. اثربخشی بازی درمانی کودک-محور بر مهارت های هیجانی و اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اُتیستیک. طب پیشگیری[Internet]. 1397؛5(2 ):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/261550/fa

    IEEE: کپی

    سیده سریرا هاشمی پور، و کوروش محمدی، “اثربخشی بازی درمانی کودک-محور بر مهارت های هیجانی و اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اُتیستیک،” طب پیشگیری، vol. 5، no. 2 ، pp. 1–10، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261550/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button