مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,045
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,324
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط فرسودگی تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 74

چکیده

 هدف: دانشجویان نیروهای انسانی برگزیده و سازندگان فردای کشور هستند و موفقیت تحصیلی آن ها ازجمله اهداف مهم برنامه های آموزشی است. پیشرفت تحصیلی و فرسودگی تحصیلی ازجمله عوامل تأثیرگذار مهم در میزان موفقیت دانشجویان می باشد. لذا این تحقیق باهدف تعیین ارتباط فرسودگی تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شد. روش ها: این پژوهش یک مطالعه توصیفی همبستگی است؛ که نمونه معادل با جامعه, برابر با 161 دانشجوی کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان بود. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه فرسودگی تحصیلی و اخذ معدل جمع آوری شد نتایج به دست آمده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون های تی مستقل و واریانس یک طرفه در سطح معنا داری (05/0>P-Value) با استفاده از SPSS نسخه 19 مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج: در مطالعه حاضر 7/95 درصد (154 نفر) از شرکت کنندگان در رده سنی 24-19 سال قرار داشتند که از این تعداد 7/62 درصد را زنان و 3/37 درصد را مردان تشکیل دادند. یافته های مطالعه نشان داد که (میانگین± انحراف معیار) نمره فرسودگی تحصیلی (65/8± 56/41) و نمره پیشرفت تحصیلی (37/1± 11/16) بود. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد, بین پیشرفت تحصیلی و فرسودگی تحصیلی ارتباط معنادار آماری معکوس وجود دارد (24/0=r و 002/0=P-Value). نتیجه گیری: با توجه به یافته های مطالعه برنامه ریزی دروس باید به گونه ای باشد که موجبات کاهش فرسودگی تحصیلی دانشجویان و در نتیجه پیشرفت تحصیلی را به دنبال داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کمال پور، سمیه، عزیززاده فروزی، منصوره، و تیرگری، بتول. (1398). ارتباط فرسودگی تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری. طب پیشگیری، 6(2 )، 67-74. SID. https://sid.ir/paper/261568/fa

    Vancouver: کپی

    کمال پور سمیه، عزیززاده فروزی منصوره، تیرگری بتول. ارتباط فرسودگی تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری. طب پیشگیری[Internet]. 1398؛6(2 ):67-74. Available from: https://sid.ir/paper/261568/fa

    IEEE: کپی

    سمیه کمال پور، منصوره عزیززاده فروزی، و بتول تیرگری، “ارتباط فرسودگی تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری،” طب پیشگیری، vol. 6، no. 2 ، pp. 67–74، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261568/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button