مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

17,809
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان توجه به ساحت های شش گانه تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرروش در کتاب های درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 154

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی میزان توجه به ساحت های شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کتاب های درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی جمهوری اسلامی ایران است. روش پژوهش توصیفی از نوع تحلیل محتوا بود. جامعه تحلیلی شامل کتاب های درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی در سال تحصیلی 95-94 و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (1390) بود که با توجه به ماهیت موضوع و محدودیت جامعه پژوهش نمونه گیری انجام نشد و کل جامعه تحلیلی مورد مطالعه قرار گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات سیاهه تحلیل محتوا بود که روایی آن با استفاده از قضاوت متخصصان تعیین شد. داده های حاصل با استفاده از شاخص های آمار توصیفی در فرایند تحلیلی آنتروپی شانون, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان دادند: در کتاب های مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی 528 مرتبه به ساحت های شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه شده, که به تفکیک در پایه های سوم, چهارم, پنجم و ششم به ترتیب 138, 87, 136 و 167 مرتبه می باشد. از میان ابعاد مورد بررسی, بعد علمی و فناوری با میزان بار اطلاعاتی 0.980 و ضریب اهمیت 0.178 بیشترین توجه را به خود اختصاص داده است, این در حالی است که بعد اقتصادی و حرفه ای با میزان بار اطلاعاتی 0.733 و ضریب اهمیت 0.133 کمترین میزان توجه را به خود اختصاص داده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وفایی، رضا، فضل الهی قمشی، سیف اله، و طالعی فرد، احمد. (1396). بررسی میزان توجه به ساحت های شش گانه تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرروش در کتاب های درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 2(2 (پیاپی 3))، 131-154. SID. https://sid.ir/paper/261783/fa

    Vancouver: کپی

    وفایی رضا، فضل الهی قمشی سیف اله، طالعی فرد احمد. بررسی میزان توجه به ساحت های شش گانه تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرروش در کتاب های درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1396؛2(2 (پیاپی 3)):131-154. Available from: https://sid.ir/paper/261783/fa

    IEEE: کپی

    رضا وفایی، سیف اله فضل الهی قمشی، و احمد طالعی فرد، “بررسی میزان توجه به ساحت های شش گانه تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرروش در کتاب های درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی،” مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 3)، pp. 131–154، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261783/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا