مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,299
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

885
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مولفه های توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (یک مطالعه فراترکیب)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 18

چکیده

 مقدمه: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بیش از هر زمان دیگری به مدیران و رهبران شایسته و اثربخش نیاز دارند تا با تهدیدها و چالش های دنیای مدرن روبرو شوند. این پژوهش باهدف بررسی مطالعات انجام شده در خصوص شناسایی مولفه های توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی انجام شد. روش: روش پژوهش حاضر کیفی و از نوع فراترکیب بوده است. جامعه پژوهش شامل کلیه منابع مرتبط با توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزشی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی طی سال های 2000 تا 2019 به تعداد 3127 منبع بود که ابتدا تعداد 105 منبع بر اساس چکیده انتخاب شد. سپس 79 منبع بر اساس محتوا گزینش شد که درنهایت 60 منبع به عنوان منابع مرتبط, به روش تحلیل تم موردبررسی قرار گرفت. به منظور بررسی کیفیت داده ها, اعتبار (باورپذیری) و اعتماد (اطمینان پذیری) یافته ها تامین شده است. نتایج: بر اساس ترکیب مقالات مرتبط, مولفه های توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزشی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را در پنج مقوله اصلی شامل: مهارت های رهبری/مدیریتی, مهارت های آموزشی, مهارت های پژوهشی, مهارت های فردی و مهارت های مشاوره ای مشخص نمود. نتیجه گیری: پنج مقوله اصلی حاصل از این مطالعه فراترکیب, می تواند الگویی اثربخش برای طراحی برنامه های توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزشی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باشد و نتایج مفیدی در ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابیلی، خدایار، حاج خزیمه، مجتبی، پورکریمی، جواد، و حاتمی، محمدرضا. (1399). شناسایی مولفه های توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (یک مطالعه فراترکیب). آموزش علوم دریایی، 7(20 )، 1-18. SID. https://sid.ir/paper/262009/fa

    Vancouver: کپی

    ابیلی خدایار، حاج خزیمه مجتبی، پورکریمی جواد، حاتمی محمدرضا. شناسایی مولفه های توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (یک مطالعه فراترکیب). آموزش علوم دریایی[Internet]. 1399؛7(20 ):1-18. Available from: https://sid.ir/paper/262009/fa

    IEEE: کپی

    خدایار ابیلی، مجتبی حاج خزیمه، جواد پورکریمی، و محمدرضا حاتمی، “شناسایی مولفه های توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (یک مطالعه فراترکیب)،” آموزش علوم دریایی، vol. 7، no. 20 ، pp. 1–18، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262009/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button