مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,433
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتبار یابی الگوی حکمرانی تربیتی خوب در نظام آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 36

چکیده

 هدف تحقیق طراحی و اعتبار یابی الگوی حکمرانی تربیتی خوب در نظام آموزشی می باشد. جهت دستیابی به هدف تحقیق از روش آمیخته متوالی استفاده شد که شامل دو بخش کیفی و کمی است. در بخش کیفی پژوهش, روش داده بنیاد استفاده شده است. اطلاعات و داده های لازم از صاحبنظران و مدیران ستادی آموزش و پرورش کشور ایران جمع آوری گردیده و سپس با استفاده از روش داده بنیاد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. براساس یافته های روش داده بنیاد «حکمرانی تربیتی خوب»به عنوان مقوله محوری بر مبنای شرایط علی «مدیریت مشارکتی و برنامه ریزی غیرمتمرکز» و از طریق راهبردهای «سیاستهای محیط کلان و برقراری عدالت در آموزش و منابع» با در نظر گرفتن "تقویت زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی و سرمایه گذاری آموزشی" محقق می شود و منجر به تحقق "پیامدهای اثربخش بودن نظام آموزشی, رشد و توسعه آموزشی و ارتقای رتبه در مجامع بین المللی" می گردد. همچنین نتایج اعتباریابی نشان داد که اثر مستقیم مدیریت مشارکتی و برنامه ریزی غیرمتمرکزبر پاسخگویی صریح در سطح مثبت و معنادار است. همچنین اثر مستقیم پاسخگویی صریح, ایجاد اعتماد و وفاق اجتماعی, حکمرانی مبتنی بر قانون, زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی, سرمایه گذاری آموزشی, عدم اعتقاد به تفویض اختیار و عوامل سیاسی بر سیاستهای محیط کلان در سطح معنادار است. همچنین اثر مستقیم پاسخگویی صریح, ایجاد اعتماد و وفاق اجتماعی, حکمرانی مبتنی بر قانون, زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی, سرمایه گذاری آموزشی, عدم اعتقاد به تفویض اختیارو عوامل سیاسی بر برقراری عدالت در آموزش و منابع در سطح معنادار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منیعی، رضا، سلیمانی، نادر، عباس زاده، ناصر، و طباطبایی، سیدموسی. (1398). طراحی و اعتبار یابی الگوی حکمرانی تربیتی خوب در نظام آموزشی. آموزش علوم دریایی، 6(18 )، 17-36. SID. https://sid.ir/paper/262033/fa

    Vancouver: کپی

    منیعی رضا، سلیمانی نادر، عباس زاده ناصر، طباطبایی سیدموسی. طراحی و اعتبار یابی الگوی حکمرانی تربیتی خوب در نظام آموزشی. آموزش علوم دریایی[Internet]. 1398؛6(18 ):17-36. Available from: https://sid.ir/paper/262033/fa

    IEEE: کپی

    رضا منیعی، نادر سلیمانی، ناصر عباس زاده، و سیدموسی طباطبایی، “طراحی و اعتبار یابی الگوی حکمرانی تربیتی خوب در نظام آموزشی،” آموزش علوم دریایی، vol. 6، no. 18 ، pp. 17–36، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262033/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button