مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,243
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,381
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش دانشجویان به میزان اثربخشی عوامل موثر بر توسعه آموزش الکترونیکی (مورد مطالعه: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر)

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 66

چکیده

 مبتنی بر نیازهای امروز کشور ایران در آموزش علوم دریایی و نفوذ آموزش الکترونیکی در طیف گسترده ای از فعالیت های آموزشی, بررسی میزان اثربخشی عوامل موثر بر توسعه آموزش الکترونیکی در آموزش علوم دریایی ضرورت می یابد. هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی عوامل موثر بر توسعه آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر است. تحقیق حاضر از نوع کاربردی و به روش توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر است. حجم نمونه آماری از طریق جدول مورگان 278 نفر تعیین گردید. داده های تحقیق از طریق پرسشنامه استاندارد (شاه حسینی و همکاران, 1394) جمع آوری گردید. روایی پرسشنامه از طریق بررسی مدل های اندازه گیری متغیرهای تحقیق و پایایی آن با پیش توزیع 30 پرسشنامه و استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (آلفای کل 0.915) تایید شد. به منظور آزمون فرضیه ها, از مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر تکنیک حداقل مربعات جزئی از طریق نرم افزار ویژوال پی.ال.اس 1.04 استفاده گردید. نتایج نشان داد که تمامی فرضیه ها تایید شدند و از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر, تمامی عوامل به ترتیب اثرگذاری (عامل آموزشگاهی, فناوری, پشتیبانی منابع, مدیریت, طراحی رابط, اخلاقی, ارزشیابی و تربیتی) بر توسعه آموزش الکترونیکی تاثیر دارند. همچنین با توجه به نظامی بودن محیط دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر اهم پیشنهادها ازاین قرار است که مسوولان و مدیران دانشگاه, می بایست زمان دار بودن خدمات را تضمین نمایند, مهارت کادر دانشگاهی (اساتید و کارکنان) در حوزه آموزش الکترونیکی به طور پیوسته می بایست مورد ارزیابی قرار گیرد و با توجه به ماهیت نظامی دانشگاه و با تاکید بر حوزه آموزش الکترونیک, سبک رهبری مناسب اتخاذ گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیاکجوری، داوود، و میرتقیان رودسری، سیدمحمد. (1395). بررسی نگرش دانشجویان به میزان اثربخشی عوامل موثر بر توسعه آموزش الکترونیکی (مورد مطالعه: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر). آموزش علوم دریایی، 3(5)، 51-66. SID. https://sid.ir/paper/262054/fa

    Vancouver: کپی

    کیاکجوری داوود، میرتقیان رودسری سیدمحمد. بررسی نگرش دانشجویان به میزان اثربخشی عوامل موثر بر توسعه آموزش الکترونیکی (مورد مطالعه: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر). آموزش علوم دریایی[Internet]. 1395؛3(5):51-66. Available from: https://sid.ir/paper/262054/fa

    IEEE: کپی

    داوود کیاکجوری، و سیدمحمد میرتقیان رودسری، “بررسی نگرش دانشجویان به میزان اثربخشی عوامل موثر بر توسعه آموزش الکترونیکی (مورد مطالعه: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر)،” آموزش علوم دریایی، vol. 3، no. 5، pp. 51–66، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262054/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button