مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

925
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

768
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی کیفیت برون دادها و پیامدهای دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 19

چکیده

 هدف از این تحقیق ارزشیابی کیفیت علمی دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی می باشد که طی سال های 1382 الی 89 از دو دانشگاه تهران و خوارزمی فارغ التحصیل شده اند. مشارکت کنندگان 152 نفر که به صورت سرشماری مطالعه شدند. پژوهش حاضر در رده تحقیقات توصیفی- ارزشیابی قرار می گیرد. ابزار اندازه گیری دو پرسشنامه محقق ساخته بوده است. پرسشنامه اول برای جمع آوری اطلاعات دانش آموختگان در 4 بعد فردی, اقتصادی, اجتماعی و علمی و پرسشنامه دوم رضایت کار فرمایان از دانش آموختگان را که در 9 نشانگر طراحی شده اند, ارزیابی می کند. برای تحلیل از روش های آماری آزمون خی دو و استاندارد قضاوت استفاده شده است. نتایج نشان داده است که در بعد فردی, کیفیت پیشرفت تحصیلی در دانش آموختگان و دانش, نگرش, مهارت, خلاقیت و ادامه تحصیل در سطح نسبتا مطلوب, در بعد اجتماعی, کیفیت تحقق اهداف اجتماعی- آموزشی در سطح نسبتا مطلوب و در بعد اقتصادی کیفیت اشتغال در سطح نامطلوب و ارتباط شغل با رشته تحصیلی و کارآفرینی در سطح نسبتا مطلوب و رضایت کارفرما در سطح مطلوب و در بعد علمی ارائه مقالات داخلی در سطح نسبتا مطلوب, ارائه مقالات خارجی و تالیف یا ترجمه کتاب و اجرای طرح های پژوهشی در سطح نامطلوب و ارائه مقاله در کنفرانس های علمی در سطح نسبتا مطلوب قرار دارد. این نتایج وضعیت نه چندان مناسب دانشگاه های مورد مطالعه در ابعاد چهارگانه را نشان می دهد, نکته تامل برانگیز, عدم توفیق دانشگاه های مورد مطالعه در حیطه های اشتغال در بعد اقتصادی و عامل های بعد علمی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالهی، بیژن، و قدیمی، فرهاد. (1395). ارزشیابی کیفیت برون دادها و پیامدهای دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی. آموزش علوم دریایی، 3(5)، 1-19. SID. https://sid.ir/paper/262055/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالهی بیژن، قدیمی فرهاد. ارزشیابی کیفیت برون دادها و پیامدهای دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی. آموزش علوم دریایی[Internet]. 1395؛3(5):1-19. Available from: https://sid.ir/paper/262055/fa

    IEEE: کپی

    بیژن عبدالهی، و فرهاد قدیمی، “ارزشیابی کیفیت برون دادها و پیامدهای دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی،” آموزش علوم دریایی، vol. 3، no. 5، pp. 1–19، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262055/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button