مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,472
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

989
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش برنامه فرزندپروری مثبت بر ارتباط والد فرزند و تنیدگی والدینی دانش آموزان دارای نارسایی توجه

صفحات

 صفحه شروع 84 | صفحه پایان 92

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش برنامه فرزندپروری مثبت بر ارتباط والد فرزند و تنیدگی والدینی دانش آموزان دارای نارسایی توجه انجام گرفت. روش: در یک طرح تحقیق شبه آزمایشی با گروه گواه و از نوع طرح دوگروهی ناهمسان با پیش آزمون و پس آزمون, 24 نفر از مادران دارای فرزند با نارسایی توجه داوطلب شرکت در پژوهش, از بین نمونه در دسترس شهرستان علیآباد استاد گلستان, در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. مادران گروه آزمایش طی 8 جلسه گروهی و به صورت هفتگی و هر هفته یک جلسه 2 ساعته, برنامه فرزندپروری مثبت را آموزش دیدند. سیاهه ارتباط والد فرزند و مقیاس تنیدگی والدینی بهعنوان پیش و پسآزمون استفاده شد و دادهها با روش تحلیل کوواریانس بین گروهی یکطرفه تک متغیری (ANCOVA) تحلیل شدند. یافته ها: یافتههای حاکی از تفاوت معنادار نمرات پیش و پس آزمون (P<0.05) بود. نتیجه گیری: میتوان نتیجه گرفت برنامه فرزندپروری مثبت باعث بهبود روابط والد فرزند و کاهش تنیدگی والدینی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مومنی، خدامراد، و تازیکی، طیبه. (1396). اثربخشی آموزش برنامه فرزندپروری مثبت بر ارتباط والد فرزند و تنیدگی والدینی دانش آموزان دارای نارسایی توجه. توانمند سازی کودکان استثنایی، 8(21)، 84-92. SID. https://sid.ir/paper/262477/fa

    Vancouver: کپی

    مومنی خدامراد، تازیکی طیبه. اثربخشی آموزش برنامه فرزندپروری مثبت بر ارتباط والد فرزند و تنیدگی والدینی دانش آموزان دارای نارسایی توجه. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1396؛8(21):84-92. Available from: https://sid.ir/paper/262477/fa

    IEEE: کپی

    خدامراد مومنی، و طیبه تازیکی، “اثربخشی آموزش برنامه فرزندپروری مثبت بر ارتباط والد فرزند و تنیدگی والدینی دانش آموزان دارای نارسایی توجه،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 8، no. 21، pp. 84–92، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262477/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا