مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,098
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,371
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی تمرین های حرکتی ریتمیک بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان کم توان ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 74

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی تمرین های حرکتی ریتمیک بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی انجام شد. روش: این پژوهش یک مطالعه ی شبه آزمایشبی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش, تمام دانش آموزان کم توان ذهنی مشغول به تحصیل سال 1394-1393 شهر تهران بود و نمونه این پژوهش, 27 دانش آموز پسر با کم توانی ذهنی مقطع ابتدایی بودند که با روش – نمونه گیری در دسترس از مدارس شهر تهران انتخاب و 13 نفر از آن ها در گروه آزمایشی و 14 نفر دیگر در گروه کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایشی در 10 جلسه تمرین (در طول 3 هفته) و هر جلسه 40 دقیقه شرکت کردند درحالی که گروه کنترل در این جلسات شرکت نکردند. دانش آموزان کم توان ذهنی با استفاده از آزمون عصب روان شناختی کولیج مورد ارزیابی قرار گرفتند و داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس با به کارگیری نرم افزار SPSS نسخه 19 تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد که تمرین های حرکتی ریتمیک می تواند بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان کم توان ذهنی اثر مثبت و معناداری داشته باشد. نتیجه گیری: با توجه به یافته های به دست آمده, نتایج این پژوهش هم سو با سایر پژوهش های انجام شده بر روی دیگر گروه های افراد ا ستثنایی در راستای اثربخشی تمرین های حرکتی بر روی کارکردهای اجرایی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ارجمندنیا، علی اکبر، فتح آبادی، روح اله، طاهریان، مسعود، و عاشوری، محمد. (1396). اثربخشی تمرین های حرکتی ریتمیک بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان کم توان ذهنی. توانمند سازی کودکان استثنایی، 8(21)، 68-74. SID. https://sid.ir/paper/262481/fa

    Vancouver: کپی

    ارجمندنیا علی اکبر، فتح آبادی روح اله، طاهریان مسعود، عاشوری محمد. اثربخشی تمرین های حرکتی ریتمیک بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان کم توان ذهنی. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1396؛8(21):68-74. Available from: https://sid.ir/paper/262481/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر ارجمندنیا، روح اله فتح آبادی، مسعود طاهریان، و محمد عاشوری، “اثربخشی تمرین های حرکتی ریتمیک بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان کم توان ذهنی،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 8، no. 21، pp. 68–74، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262481/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا