مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,532
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,199
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه در کاهش ناتوانی یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 116

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی تاثیر آموزش محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه در کاهش ناتوانی یادگیری درس ریاضی دانش آموزان دارای ناتوانی ریاضی پایه سوم ابتدایی بود. این مطالعه از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان 143 نفر (70 دختر و 73 پسر) پایه سوم دوره ابتدایی دارای ناتوانی ریاضی شهرستان خوی بود. گروه نمونه شامل 40 نفر (20 دختر و 20 پسر) از دانش آموزان دارای ناتوانی ریاضی بود که به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی به گروه های آزمایش و کنترل منتسب شدند. گروه آزمایش به تعداد 24 جلسه چهل دقیقه ای با استفاده از چرتکه آموزش دیدند؛ در حالی که گروه کنترل به شیوه سنتی آموزش دیدند. ابزار پژوهش, آزمون ریاضی کی مت (IKMDT) و تست ریون (RPM) بود. داده ها با استفاده از تحیل کوواریانس در نسخه 23 نرم فزار Spss تحلیل شد. نتایج نشان داد که استفاده از آموزش چرتکه در کاهش ناتوانی یادگیری درس ریاضی دانش آموزان دوره سوم ابتدایی و بهبود مهارت های شمارش, جمع, تفریق, اندازه گیری, ضرب, تقسیم, زمان و پول, حل مسیله و محاسبات ذهنی تاثیر مثبت و معناداری دارد (001/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کلب خانی، المیرا، و سامری، مریم. (1399). تاثیر آموزش محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه در کاهش ناتوانی یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی. توانمند سازی کودکان استثنایی، 11(1 )، 101-116. SID. https://sid.ir/paper/262488/fa

    Vancouver: کپی

    کلب خانی المیرا، سامری مریم. تاثیر آموزش محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه در کاهش ناتوانی یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1399؛11(1 ):101-116. Available from: https://sid.ir/paper/262488/fa

    IEEE: کپی

    المیرا کلب خانی، و مریم سامری، “تاثیر آموزش محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه در کاهش ناتوانی یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 11، no. 1 ، pp. 101–116، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262488/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button