مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,295
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

915
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی خودکارآمدی در خواهران و برادران کودکان آهسته گام با و بدون نشانگان بالینی

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 22

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی خودکارآمدی خواهران و برادران کودکان آهسته گام بر اساس مشاهده پذیری معلولیت صورت گرفته است. در مطالعه حاضر, 30دانش آموز نوجوان دارای خواهر یا برادر آهسته گام که از میان آنها 15 نفر دارای خواهر یا برادر آهسته گام با نشانه های بالینی مشاهده پذیر و 15 نفر دارای خواهر یا برادر آهسته گام بدون نشانه های بالینی مشاهده پذیر بودند با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و خودکارآمدی آنها با استفاده از پرسشنامه خودکارآمدی کودک و نوجوان (موریس, 2001), مورد بررسی قرار گرفت. جهت تحلیل داده ها از روش های تحلیل واریانس چند متغیره و ضریب همبستگی دو رشته ای نقطه ای استفاده گردید. نتایج نشان دادند که خودکارآمدی کلی (p<0.01), تحصیلی (p<0.01) و هیجانی (p<0.05) خواهران و برادران کودک آهسته گام با نشانه های بالینی مشاهده پذیر, پایین تر از خواهران و برادران کودک آهسته گام بدون نشانه های بالینی مشاهده پذیر است. همچنین بین نشانه های بالینی مشاهده پذیر در آهسته گامی کودک با خودکارآمدی کلی (p<0.01), تحصیلی (p<0.01) و هیجانی (p<0.01) خواهران و برادران وی, رابطه معنی داری یافت شد. پژوهش حاضر, نشان دهنده نقش موثر نشانه های بالینی مشاهده پذیر همراه با آهسته گامی کودک در خودکارآمدی خواهران و برادران نوجوان وی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، علیرضا، حسن زاده، سعید، افروز، غلامعلی، و قاسم زاده، سوگند. (1395). بررسی خودکارآمدی در خواهران و برادران کودکان آهسته گام با و بدون نشانگان بالینی. توانمند سازی کودکان استثنایی، 7(17)، 13-22. SID. https://sid.ir/paper/262498/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی علیرضا، حسن زاده سعید، افروز غلامعلی، قاسم زاده سوگند. بررسی خودکارآمدی در خواهران و برادران کودکان آهسته گام با و بدون نشانگان بالینی. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1395؛7(17):13-22. Available from: https://sid.ir/paper/262498/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا کریمی، سعید حسن زاده، غلامعلی افروز، و سوگند قاسم زاده، “بررسی خودکارآمدی در خواهران و برادران کودکان آهسته گام با و بدون نشانگان بالینی،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 7، no. 17، pp. 13–22، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262498/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button