مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

712
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

834
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتبار یابی مقدماتی برنامه ی کنترل بازداری رفتارهای خود آسیب رسان عمدی نوجوان

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 25

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف طراحی و ارزیابی اعتبار و روایی برنامه ی موبایلی آموزش کنترل بازداری رفتارهای خود آسیب رسان عمدی نوجوانان اجرا شد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه ی پژوهش همه ی دختران بستری در بیمارستان های روان پزشکی شهر تهران را شامل می شد که در سال گذشته رفتار خودآسیب رسان عمدی داشتند. با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند, نمونه ای شامل 15 نفر نوجوان دختر 14-18 سال, بستری در بیمارستان روان پزشکی روزبه, دارای رفتارهای خود آسیب رسان عمدی, انتخاب و از طریق مصاحبه ی بالینی نیمه ساختاریافته, آزمون هوش ریون, پرسشنامه ی خودآسیب رسانی عمدی و آزمون برو-نرو ارزیابی شدند. پایایی بازآزمایی, همسانی درونی و روایی همزمان مداخله ی آموزش بازداری با آزمون برو-نرو بررسی شد. در تحلیل داده ها از روش آماری همبستگی پیرسون استفاده شد. یافته ها نشان داد که ضرایب همبستگی در ارزیابی پایایی, همسانی درونی و پایایی بازآزمایی معنا دار (001/0P˂ ) بودند. هم چنین ضرایب همبستگی روایی همزمان برای زمان واکنش ها و نسبت خطای ابزارها معنا دار (001/0˂ P) بودند. تحلیل های آماری حاکی از پایایی و روایی قابل قبول این ابزار بود. با توجه به پایایی و روایی حاصل, به نظر می رسد می توان از برنامه ی آموزش بازداری به منظور افزایش بازداری پاسخ, به ویژه در افراد دارای رفتارهای خود آسیب رسان عمدی استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پدرام، پریسا، یزدی، سیده منور، بنی جمالی، شکوه السادات، و زهرایی، شقایق. (1397). طراحی و اعتبار یابی مقدماتی برنامه ی کنترل بازداری رفتارهای خود آسیب رسان عمدی نوجوان. توانمند سازی کودکان استثنایی، 9(3 )، 17-25. SID. https://sid.ir/paper/262553/fa

    Vancouver: کپی

    پدرام پریسا، یزدی سیده منور، بنی جمالی شکوه السادات، زهرایی شقایق. طراحی و اعتبار یابی مقدماتی برنامه ی کنترل بازداری رفتارهای خود آسیب رسان عمدی نوجوان. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1397؛9(3 ):17-25. Available from: https://sid.ir/paper/262553/fa

    IEEE: کپی

    پریسا پدرام، سیده منور یزدی، شکوه السادات بنی جمالی، و شقایق زهرایی، “طراحی و اعتبار یابی مقدماتی برنامه ی کنترل بازداری رفتارهای خود آسیب رسان عمدی نوجوان،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 9، no. 3 ، pp. 17–25، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262553/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button