مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,351
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,036
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش برنامه ی فرزندپروری مثبت بر ارتباط والدین باکودک آهسته گام

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 121

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی اثربخشی آموزش برنامه ی فرزندپروری مثبت بر ارتباط والدین با کودک آهسته گام خویش بود. پژوهش حاضر, یک مطالعه ی شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون– پس آزمون و گروه کنترل است. جامعه ی آماری این پژوهش, شامل کلیه ی والدین دانش آموزان آهسته گام مشغول به تحصیل در مقطع ابتدایی در سال1394-1393 شهر سمنان بود و نمونه ی این پژوهش, 30 زوج از والدین دانش آموزان آهسته گام بودند که با روش نمونه گیری در دسترس از مدارس شهر سمنان انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایشی در 8 جلسه ی آموزشی برنامه فرزندپروری مثبت (هر هفته یک جلسه و هر جلسه 90 دقیقه) شرکت کردند؛ در حالی که به گروه کنترل هیچ آموزشی ارائه نشد. ابزار استفاده در این پژوهش پرسشنامه ی جمعیت شناختی و مقیاس رابطه ی والد– کودک پیانتا (1994) بود. داده ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چند متغیری با به کارگیری نرم افزار SPSS(نسخه 22) تجزیه و تحلیل شد. یافته ها حاکی از تفاوت معنادار نمرات پیش آزمون و پس آزمون(05/0 (p< بود. می توان نتیجه گرفت برنامه ی فرزند پروری مثبت باعث بهبود روابط والدین و فرزند می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهری، فاطمه، ارجمندنیا، علی اکبر، و افروز، غلامعلی. (1397). اثربخشی آموزش برنامه ی فرزندپروری مثبت بر ارتباط والدین باکودک آهسته گام. توانمند سازی کودکان استثنایی، 9(3 )، 111-121. SID. https://sid.ir/paper/262554/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری فاطمه، ارجمندنیا علی اکبر، افروز غلامعلی. اثربخشی آموزش برنامه ی فرزندپروری مثبت بر ارتباط والدین باکودک آهسته گام. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1397؛9(3 ):111-121. Available from: https://sid.ir/paper/262554/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه طاهری، علی اکبر ارجمندنیا، و غلامعلی افروز، “اثربخشی آموزش برنامه ی فرزندپروری مثبت بر ارتباط والدین باکودک آهسته گام،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 9، no. 3 ، pp. 111–121، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262554/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button