Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

730
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

774
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری بر خودپنداره ریاضی دانش آموزان دختر نابینا

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 15

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری بر خودپنداره ریاضی دانش آموزان دختر نابینا انجام شد. این پژوهش کاربردی و از انواع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری, دانش آموزان دختر نابینای مقطع متوسطه دوم را شامل می شد که در مجتمع نابینایان نرجس تهران و ستایش مشهد در سال تحصیلی 95-96 مشغول به تحصیل بودند. نمونه مورد بررسی در این پژوهش شامل 30دانش آموز دختر نابینای پایه دهم مجتمع نابینایان نرجس تهران و ستایش مشهد است که به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. در این مطالعه, برنامه آموزشی راهبردهای یادگیری پینتریچ به دانش آموزان طی 12جلسه و هر هفته 3 جلسه 45 دقیقه ای, آموزش داده شد و پرسشنامه خودپنداره ریاضی مارش به صورت پیش آزمون و پس آزمون اجرا شد. داده ها با روش تحلیل کواریانس تک متغیریANCOVA تحلیل شد. یافته ها حاکی از آن است که بین گروه آزمایش و گواه پس از انجام مداخله آزمایشی در متغیر خودپنداره ریاضی تفاوت معناداری وجود داشته است. همچنین 64درصد افزایش خودپنداره ریاضی ناشی از آموزش راهبردهای یادگیری بوده است. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش راهبردهای یادگیری, خودپنداره ریاضی دانش آموزان نابینا را افزایش می دهد, از آنجایی که راهبردهای یادگیری قابل آموزش هستند, لذا پیشنهاد می شود که برنامه ریزان تحصیلی به منظور آموزش این راهبردها اقدامات عملی را به کار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشجری صنعتی، محدثه، حمیدی، فریده، و افروز، غلامعلی. (1397). تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری بر خودپنداره ریاضی دانش آموزان دختر نابینا. توانمند سازی کودکان استثنایی، 9(4 )، 5-15. SID. https://sid.ir/paper/262577/fa

    Vancouver: کپی

    مشجری صنعتی محدثه، حمیدی فریده، افروز غلامعلی. تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری بر خودپنداره ریاضی دانش آموزان دختر نابینا. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1397؛9(4 ):5-15. Available from: https://sid.ir/paper/262577/fa

    IEEE: کپی

    محدثه مشجری صنعتی، فریده حمیدی، و غلامعلی افروز، “تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری بر خودپنداره ریاضی دانش آموزان دختر نابینا،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 9، no. 4 ، pp. 5–15، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262577/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا