مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

890
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

652
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش دانشجویان نسبت به دروس معارف اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 سابقه و هدف: برای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان و انتقال ارزش های اسلامی به آنها ارزشیابی مداوم کارکردهای دروس معارف اسلامی امری ضروری می باشد. در این ارتباط, پژوهش حاضر با بررسی نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به دروس معارف اسلامی در سال تحصیلی 1394-95 انجام شد.مواد و روش ها: پژوهش حاضر کمی بوده و از نوع مطالعات توصیفی- پیمایشی میباشد. جهت انجام پژوهش مطابق با جدول مورگان 352نفر به صورت تصادفی طبقه ای متناسب انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه پژوهشگر ساخته ای بود که ضریب پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 0.874 برآورد شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 16 و آماره های توصیفی, آزمونهای t مستقل و آنالیز واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: در این پژوهش با توجه به حد وسط امتیازات در هر حیطه به عنوان نقطه برش, در حیطه محتوایی دروس معارف 58 درصد از دانشجویان راضی و 42 درصد ناراضی بودند, در حیطه مربوط به استادان 77.4 درصد از دانشجویان راضی و22.6  درصد ناراضی بودند و در حیطه فضای آموزشی 67.8 درصد از دانشجویان راضی و 32.2 درصد ناراضی که در مجموع نشان دهنده نگرش مثبت دانشجویان به عملکرد حیطه های سه گانه به ویژه حیطه استادان می باشد.استنتاج: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نگرش مثبتی نسبت به محتوا, استادان و فضای آموزشی دروس معارف اسلامی داشتند. برای بهتر شدن نگرش دانشجویان لازم است همواره ارزیابی های مستمر با هدف آسیب شناسی این دروس به عمل آید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی کارنامی، سیدحسین، دارابی نیا، مرتضی، و مرزبند، رحمت اله. (1397). بررسی نگرش دانشجویان نسبت به دروس معارف اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران. دین و سلامت، 6(1 )، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/262730/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی کارنامی سیدحسین، دارابی نیا مرتضی، مرزبند رحمت اله. بررسی نگرش دانشجویان نسبت به دروس معارف اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران. دین و سلامت[Internet]. 1397؛6(1 ):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/262730/fa

    IEEE: کپی

    سیدحسین حسینی کارنامی، مرتضی دارابی نیا، و رحمت اله مرزبند، “بررسی نگرش دانشجویان نسبت به دروس معارف اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران،” دین و سلامت، vol. 6، no. 1 ، pp. 1–9، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262730/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button