مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,380
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,461
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش خودکارآمدی تحصیلی بر عملکرد و انگیزش تحصیلی مبتنی بر حمایت اجتماعی، خودپنداره تحصیلی و ویژگی های شخصیتی: مدل سازی معادلات ساختاری

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 20

چکیده

 هدف پژوهش, بررسی مهم ترین پیشایندها و پیامدهای خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان شهر تهران بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانشجویان شهر تهران بود که 480 نفر به عنوان نمونه از دانشگاه های علامه طباطبایی, صنعتی امیرکبیر, تربیت مدرس و تهران به روش نمونه گیری داوطلبانه انتخاب شدند. ابزارها شامل آزمون های فرم کوتاه آزمون شخصیتی NEO (کاستا و مک کرا, 1992), حمایت اجتماعی ادراک شده زیمت و همکاران (1988), انگیزش تحصیلی هارتر (1980), خودکارآمدی تحصیلی مورگان و جینکز (1999) و خود پنداره تحصیلی دلاور (1372) بود. داده ها به روش مدل سازی معادلات ساختاری تحلیل شدند. یافته ها حامی روابط ساختاری مفروض است که حمایت اجتماعی, خودپنداره تحصیلی و ویژگی های شخصیتی به طور مستقیم روی خودکارآمدی تحصیلی و به طور غیرمستقیم روی عملکرد تحصیلی و انگیزش تحصیلی تاثیر معناداری دارند. خودکارآمدی تحصیلی تاثیر مستقیم و معناداری بر عملکرد تحصیلی و انگیزش تحصیلی دارد. با بالا رفتن میزان متغیرهای مستقل و مولفه هایشان به جز روان رنجورخویی, میزان خودکارآمدی تحصیلی و متغیرهای وابسته افزایش پیدا کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدصالحی، محمد، و یونسی، جلیل. (1394). تبیین نقش خودکارآمدی تحصیلی بر عملکرد و انگیزش تحصیلی مبتنی بر حمایت اجتماعی, خودپنداره تحصیلی و ویژگی های شخصیتی: مدل سازی معادلات ساختاری. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 3(9 )، 7-20. SID. https://sid.ir/paper/262902/fa

    Vancouver: کپی

    سیدصالحی محمد، یونسی جلیل. تبیین نقش خودکارآمدی تحصیلی بر عملکرد و انگیزش تحصیلی مبتنی بر حمایت اجتماعی, خودپنداره تحصیلی و ویژگی های شخصیتی: مدل سازی معادلات ساختاری. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1394؛3(9 ):7-20. Available from: https://sid.ir/paper/262902/fa

    IEEE: کپی

    محمد سیدصالحی، و جلیل یونسی، “تبیین نقش خودکارآمدی تحصیلی بر عملکرد و انگیزش تحصیلی مبتنی بر حمایت اجتماعی, خودپنداره تحصیلی و ویژگی های شخصیتی: مدل سازی معادلات ساختاری،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 3، no. 9 ، pp. 7–20، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262902/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button