مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

726
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

716
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روایی درونی و پایایی نسخه فارسی پرسش نامه هیجان های تحصیلی ریاضی در مقطع ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی ویژگی های روان سنجی ازجمله روایی درونی و پایایی نسخه فارسی پرسش نامه هیجان های تحصیلی- مدارس ابتدایی (AEQ-ES) در جامعه دانش آموزان ابتدایی شهر تبریز بود. این پرسش نامه, هیجان های لذت, اضطراب و خستگی را در سه موقعیت تحصیلی (هنگام حضور در کلاس, انجام تکالیف خانگی و آزمون دهی) می سنجد. در این پژوهش, ابتدا AEQ-ES به زبان فارسی ترجمه شد. بعد از مطالعه مقدماتی و رفع اشکالات, پرسش نامه بر دانش آموزان گروه نمونه (426 نفر از دانش آموزان پایه پنجم شهر تبریز-  216 دختر و 210 پسر) اجرا شد. در این پژوهش, برای تحلیل داده ها از تحلیل عاملی تاییدی, آزمون ضریب همبستگی و همچنین تحلیل واریانس چندمتغیری (MANOVA) استفاده شد. نتایج نشان داد که مقیاس های AEQ-ES به طور قابل قبولی پایا هستند. همچنین نتایج تحلیل عاملی تاییدی نشان داد که ساختار مقیاس های پرسش نامه برازش قابل قبولی با داده ها دارد. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که نسخه فارسی AEQ-ES یک ابزار اندازه گیری روا و پایایی است که می توان برای اهداف پژوهشی و کاربردی در محیط های کلاسی مورد استفاده قرار داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، اکبر. (1394). بررسی روایی درونی و پایایی نسخه فارسی پرسش نامه هیجان های تحصیلی ریاضی در مقطع ابتدایی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 3(9 )، 33-44. SID. https://sid.ir/paper/262904/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی اکبر. بررسی روایی درونی و پایایی نسخه فارسی پرسش نامه هیجان های تحصیلی ریاضی در مقطع ابتدایی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1394؛3(9 ):33-44. Available from: https://sid.ir/paper/262904/fa

    IEEE: کپی

    اکبر رضایی، “بررسی روایی درونی و پایایی نسخه فارسی پرسش نامه هیجان های تحصیلی ریاضی در مقطع ابتدایی،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 3، no. 9 ، pp. 33–44، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262904/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا