مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,319
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,072
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مرور نظام مند عوامل موثر در سنجش مدارس اثربخش دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 58

چکیده

 مدارس مهم ترین رکن آموزش و پرورش هستند, به همین دلیل تمامی سیاست های آموزشی باید عوامل تاثیرگذار بر عملکرد اثربخش مدارس را مورد توجه قرار دهند. هدف این مطالعه, شناسایی و تعیین عوامل, ملاک ها و نشانگرهای مدارس اثربخش دوره ی ابتدایی است. برای دستیابی به هدف مطالعه, مرور منظم و گسترده ی پیشینه ی پژوهشی انجام شد. بدین منظور پایگاه های اطلاعاتی Sage, Emerald, Eric, Taylor and Francis, Science Direct, Civilicca, Magiran, SID و پایگاه اطلاعاتی نور مورد جستجو قرار گرفت. پس از خارج کردن مقالات نامتناسب با هدف پژوهش, مرور کامل بر روی 32 مقاله ی باقی مانده انجام شد. نتایج حاصل از مرور منظم پیشینه ی پژوهشی منجر به استخراج 5 عامل کلی و 15 ملاک و 163 نشانگر گردید. یافته ها نشان داد که عوامل مرتبط با رفتار افراد در مدرسه (عمدتا مدیران و معلمان), رفتار افراد مرتبط با مدرسه (عمدتا والدین), وضعیت مواد آموزشی (همانند کیفیت برنامه ی آموزشی مدرسه) و فرهنگ مدرسه (همانند محیط یا جو مدرسه) در این مطالعات بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیرحیاتی، سارا، صالحی، کیوان، فرزاد، ولی اله، مقدم زاده، علی، و حکیم زاده، رضوان. (1398). مرور نظام مند عوامل موثر در سنجش مدارس اثربخش دوره ابتدایی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 7(1 (پیاپی 25) )، 47-58. SID. https://sid.ir/paper/262910/fa

    Vancouver: کپی

    پیرحیاتی سارا، صالحی کیوان، فرزاد ولی اله، مقدم زاده علی، حکیم زاده رضوان. مرور نظام مند عوامل موثر در سنجش مدارس اثربخش دوره ابتدایی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1398؛7(1 (پیاپی 25) ):47-58. Available from: https://sid.ir/paper/262910/fa

    IEEE: کپی

    سارا پیرحیاتی، کیوان صالحی، ولی اله فرزاد، علی مقدم زاده، و رضوان حکیم زاده، “مرور نظام مند عوامل موثر در سنجش مدارس اثربخش دوره ابتدایی،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 7، no. 1 (پیاپی 25) ، pp. 47–58، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262910/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا