مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

977
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

994
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش با رویکرد ساختن گرایی شناختی بر یادگیری، یادداری دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی در درس ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 34

چکیده

 هدف از این پژوهش تعیین اثربخشی آموزش با رویکرد ساختن گرایی شناختی بر یادگیری, یادداری دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در درس ریاضی منطقه 5 تهران است. این تحقیق از نوع تحقیق های نیمه آزمایشی(طرح های پیش آزمون و پس آزمون) است. جامعه آماری این پژوهش عبارت است از کلیه دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی منطقه5 شهر تهران. تعداد 60 نفر از دانش آموزان با استفاده از جدول کوهن به عنوان نمونه انتخاب شدند و به صورت تصادفی در گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند. و با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. . . جهت جمع آوری داده ها از آزمون یادگیری و آزمون یادداری استفاده شد., روایی صوری و محتوایی آزمون با استفاده از نظرات پنچ نفر از متخصصان تعلیم و تربیت مورد تایید قرار گرفت. پایایی آزمون با استفاده از روش آلفای کرونباخ 87/0 محاسبه گردید. آموزش با رویکرد ساختن گرایی شناختی طی 5 جلسه در 5 مرحله(1-درگیر کردن 2-کاوش 3-توضیح دادن 4-شرح و بسط دادن 5-ارزشیابی کردن) هر جلسه یک ساعت اجرا شد. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین, فراوانی, میانه و. . . ) و آمار استنباطی(تحلیل کوواریانس بین گروهی) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش با رویکرد ساختن گرایی شناختی بر یادگیری و یادداری دانش آموزان پایه ششم موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی، شهناز، احمدی، امینه، و احقر، قدسی. (1398). اثربخشی آموزش با رویکرد ساختن گرایی شناختی بر یادگیری, یادداری دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی در درس ریاضی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 7(1 (پیاپی 25) )، 25-34. SID. https://sid.ir/paper/262914/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی شهناز، احمدی امینه، احقر قدسی. اثربخشی آموزش با رویکرد ساختن گرایی شناختی بر یادگیری, یادداری دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی در درس ریاضی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1398؛7(1 (پیاپی 25) ):25-34. Available from: https://sid.ir/paper/262914/fa

    IEEE: کپی

    شهناز سلیمانی، امینه احمدی، و قدسی احقر، “اثربخشی آموزش با رویکرد ساختن گرایی شناختی بر یادگیری, یادداری دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی در درس ریاضی،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 7، no. 1 (پیاپی 25) ، pp. 25–34، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262914/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button