مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,014
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,145
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مدل عملکرد تحصیلی بر اساس انگیزش تحصیلی، اهداف پیشرفت، خودکارآمدی تحصیلی با میانجی گری درگیری تحصیلی در دانش آموزان متوسطه دوم

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 36

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تبیین مدل عملکرد تحصیلی براساس انگیزش تحصیلی, اهداف پیشرفت و خودکارآمدی تحصیلی با میانجی گری درگیری تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوم بود. پژوهش حاضر کاربردی و از نوع پژوهش های همبستگی به روش مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه دوم بودند که از آن میان با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای, 470 نفر انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش عبارت از, پرسش نامه اهداف پیشرفت میگلی و همکاران, پرسش نامه انگیزش تحصیلی والراند و همکاران, پرسش نامه خودکارآمدی تحصیلی موریس و پرسش نامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری پینتریچ و همکاران بود. داده ها به کمک روش های همبستگی و مدل یابی معادلات ساختاری تحلیل شدند. نتایج نشان داد مدل متغیرهای پژوهش از برازش مطلوبی برخوردار هستند. در مدل مفروض انگیزش تحصیلی با عملکرد تحصیلی با میانجی گری درگیری تحصیلی, دارای اثر کامل و اثر مستقیم و اثر غیرمستقیم غیرمعنادار است. اهداف پیشرفت با عملکرد تحصیلی با میانجی گری درگیری تحصیلی دارای اثرکامل و اثر مستقیم و اثر غیرمستقیم غیرمعنادار بود. اهداف پیشرفت با عملکرد تحصیلی با میانجی گری درگیری تحصیلی دارای اثر کامل و اثر مستقیم و اثر غیرمستقیم غیرمعنادار بود. اثر خودکارآمدی تحصیلی با عملکرد تحصیلی با میانجی گری درگیری تحصیلی دارای اثر کامل و اثر مستقیم معنادار بود, اما اثر غیرمستقیم غیرمعنادار است. اثر خودکارآمدی تحصیلی, با عملکرد تحصیلی در سطح 5 درصد معنادار بود. نتایج نشان داد, متغیر خودکارآمدی اثر معناداری بر عملکرد تحصیلی دارد و می تواند 35 درصد از واریانس عملکرد تحصیلی را تبیین کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدوی راد، حجت، فرزاد، ولی اله، و کوشکی، شیرین. (1398). تبیین مدل عملکرد تحصیلی بر اساس انگیزش تحصیلی, اهداف پیشرفت, خودکارآمدی تحصیلی با میانجی گری درگیری تحصیلی در دانش آموزان متوسطه دوم. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 7(3 (پیاپی 27) )، 23-36. SID. https://sid.ir/paper/262918/fa

    Vancouver: کپی

    مهدوی راد حجت، فرزاد ولی اله، کوشکی شیرین. تبیین مدل عملکرد تحصیلی بر اساس انگیزش تحصیلی, اهداف پیشرفت, خودکارآمدی تحصیلی با میانجی گری درگیری تحصیلی در دانش آموزان متوسطه دوم. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1398؛7(3 (پیاپی 27) ):23-36. Available from: https://sid.ir/paper/262918/fa

    IEEE: کپی

    حجت مهدوی راد، ولی اله فرزاد، و شیرین کوشکی، “تبیین مدل عملکرد تحصیلی بر اساس انگیزش تحصیلی, اهداف پیشرفت, خودکارآمدی تحصیلی با میانجی گری درگیری تحصیلی در دانش آموزان متوسطه دوم،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 7، no. 3 (پیاپی 27) ، pp. 23–36، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262918/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button