مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

941
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

723
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین دلالت های دیدگاه جان دیویی در خصوص هنر و زیبایی شناسی برای فرایند تدریس و یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 86

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, تعیین دیدگاه زیبایی شناختی جان دیویی برای فرایند تدریس و یادگیری است. در پژوهش حاضر, ما دو سوال داشته ایم:1) زیبایی شناسی از دید جان دیویی چیست و دارای چه مولفه هایی است؟ 2) رابطه این مولفه ها با فرایند تدریس و یادگیری چگونه است؟ برای پاسخ گویی به این سوالات تحقیق از منابع کتابخانه ای متعدد به صورت فیش برداری و از پایگاه های اطلاعاتی اینترنتی (نمایه, پایگاه مقالات خارجی دانشگاه تربیت مدرس, پایگاه پایان نامه های دانشگاه های تربیت مدرس تهران- دانشگاه تهران- علامه طباطبایی- الزهرا, بانک اطلاعات نشریات کشور و مجلات ایران, پایگاه استنادی علوم جهان اسلام, نورمگز, مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی, پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی) اطلاعات جمع آوری شده است و سپس با استفاده از روش مروری – اسنادی, به صورت مختصر دیدگاه دیویی در خصوص هنر, زیبایی, زیبایی شناسی و تدریس و یادگیری شرح داده شده است. بعد از انجام این کار, دلالت های دیدگاه هنری دیویی برای فرایند تدریس و یادگیری را استنباط و استخراج نمودیم. نتایج حاصل از این پژوهش حاکی از آن است که فرایند تدریس و یادگیری, تجربه ای زیبایی شناختی است و باید به صورت زیبایی شناختی ارایه گردد: از دید دیویی برای این که فرایند تدریس و یادگیری, زیبایی شناسی باشد, باید این موارد را به کار برد: استفاده از مبانی علمی در فرایند تدریس و یادگیری, تدریس واحد داشتن, پرهیز از تقابل ها در تدریس, اتصال یادگیری با امور روزمره و اجتماعی, استفاده از عوامل روان شناسی مثل تخیل و عاطفه در فرایند تدریس و یادگیری, نگاهی زیبایی شناختی داشتن به شغل معلمی, استفاده از بازی در این فرایند, ضرورت صداقت و نظم برقرار کردن به صورت هنرمندانه.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورحسینی، محمد، سجادی، سیدمهدی، و ایمانی، محسن. (1393). تبیین دلالت های دیدگاه جان دیویی در خصوص هنر و زیبایی شناسی برای فرایند تدریس و یادگیری. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2(6 )، 71-86. SID. https://sid.ir/paper/262943/fa

    Vancouver: کپی

    پورحسینی محمد، سجادی سیدمهدی، ایمانی محسن. تبیین دلالت های دیدگاه جان دیویی در خصوص هنر و زیبایی شناسی برای فرایند تدریس و یادگیری. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1393؛2(6 ):71-86. Available from: https://sid.ir/paper/262943/fa

    IEEE: کپی

    محمد پورحسینی، سیدمهدی سجادی، و محسن ایمانی، “تبیین دلالت های دیدگاه جان دیویی در خصوص هنر و زیبایی شناسی برای فرایند تدریس و یادگیری،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 2، no. 6 ، pp. 71–86، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262943/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا