مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

577
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

571
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی مولفه های تبیین کننده تمایل دانشجویان به استفاده از فنآوری یادگیری از طریق تلفن همراه در آموزش محیط زیست

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 28

چکیده

 هدف کلی تحقیق حاضر واکاوی مولفه های تبیین کننده تمایل به به کارگیری فنآوری یادگیری از طریق تلفن همراه در آموزش محیط زیست توسط دانشجویان دانشگاه های شهر تهران می باشد. جامعه آماری این پژوهش که با استفاده از روش پیمایشی انجام شده است, دانشجویان دانشگاه های دولتی شهر تهران در سه مقطع کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکتری می باشد (N=142800) حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران, 400 نفر تعیین شد و پاسخ گویان به روش نمونه گیری خوشه ای طبقه ای تصادفی از دانشگاه های تهران, تربیت مدرس, شهید بهشتی, علم و صنعت, امیرکبیر و مطهری انتخاب شدند. ابزار اصلی گردآوری اطلاعات, پرسش نامه بوده است. جهت تعیین پایایی ابزار تحقیق از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که این ضریب برای بخش های مختلف پرسش نامه بیشتر از 0.70 به دست آمد. روایی ظاهری و محتوایی ابزار گردآوری داده ها نیز با استفاده از نظرات اساتید محترم راهنما و مشاور تعیین شد. نتایج حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که پنج مولفه سودمندی ادراک شده, هنجار ذهنی, خودکارآمدی, نگرش و سهولت ادراک شده در مجموع 43.98 درصد از کل واریانس را تبیین کرده اند.نتایج همچنین حاکی از وجود رابطه مثبت و معنی دار بین متغیرهای خودکارآمدی در استفاده از تلفن همراه, سهولت ادراک شده, سودمندی ادراک شده, نگرش نسبت به استفاده از تلفن همراه در آموزش محیط زیست و هنجار ذهنی دانشجویان با تمایل به استفاده از تلفن همراه در آموزش مباحث محیط زیست می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ضرغام، محسن، شبیری، سیدمحمد، و سرمدی، محمدرضا. (1393). واکاوی مولفه های تبیین کننده تمایل دانشجویان به استفاده از فنآوری یادگیری از طریق تلفن همراه در آموزش محیط زیست. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2(6 )، 17-28. SID. https://sid.ir/paper/262947/fa

    Vancouver: کپی

    ضرغام محسن، شبیری سیدمحمد، سرمدی محمدرضا. واکاوی مولفه های تبیین کننده تمایل دانشجویان به استفاده از فنآوری یادگیری از طریق تلفن همراه در آموزش محیط زیست. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1393؛2(6 ):17-28. Available from: https://sid.ir/paper/262947/fa

    IEEE: کپی

    محسن ضرغام، سیدمحمد شبیری، و محمدرضا سرمدی، “واکاوی مولفه های تبیین کننده تمایل دانشجویان به استفاده از فنآوری یادگیری از طریق تلفن همراه در آموزش محیط زیست،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 2، no. 6 ، pp. 17–28، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262947/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button