مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

731
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

684
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل علّی روابط باورهای هوشی و پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات: نقش واسطه ای اهداف پیشرفت، اضطراب رایانه و خودکارآمدی رایانه

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 91

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارائه ی مدل علّی روابط باورهای هوشی و پذیرش فناوری اطلاعات با توجه به نقش واسطه ای اهداف پیشرفت, اضطراب رایانه و خودکارآمدی رایانه در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز به روش تحلیل مسیر انجام شده است. برای این منظور 375 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و به پرسش نامه ای خودگزارشی متشکل از خرده مقیاس های باورهای هوشی, اهداف پیشرفت, اضطراب رایانه, خودکارآمدی رایانه و پذیرش فناوری پاسخ دادند. نتایج پژوهش به طور کل‍ ‍ ی نشان داد که باور هوشی افزایشی از طریق واسطه گری اهداف تبحری, اضطراب رایانه و خودکارآمدی رایانه مثبت بر پذیرش فناوری دارای اثر غیر مستقیم و مثبت است. باور هوشی ذاتی نیز از طریق واسطه گری اهداف اجتناب-عملکرد, اهداف رویکرد-عملکرد و اضطراب رایانه بر پذیرش فناوری دارای اثر غیر مستقیم و منفی است. همچنین نتایج نشان داد که میزان واریانس تبیین شده ی پذیرش فناوری در مدل برازش شده برابر با 36 درصد است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستگار، احمد. (1395). مدل علّی روابط باورهای هوشی و پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات: نقش واسطه ای اهداف پیشرفت, اضطراب رایانه و خودکارآمدی رایانه. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4(2 (پیاپی 14) )، 81-91. SID. https://sid.ir/paper/262988/fa

    Vancouver: کپی

    رستگار احمد. مدل علّی روابط باورهای هوشی و پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات: نقش واسطه ای اهداف پیشرفت, اضطراب رایانه و خودکارآمدی رایانه. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1395؛4(2 (پیاپی 14) ):81-91. Available from: https://sid.ir/paper/262988/fa

    IEEE: کپی

    احمد رستگار، “مدل علّی روابط باورهای هوشی و پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات: نقش واسطه ای اهداف پیشرفت, اضطراب رایانه و خودکارآمدی رایانه،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 4، no. 2 (پیاپی 14) ، pp. 81–91، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262988/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button