مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,439
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,389
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر آموزش حل مسئله ریاضی با روش بازی بر توجه، حل مسئله و خودکارآمدی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 56

چکیده

 مشکلات یادگیری ریاضی از این نظر مهم اند که همه ی کودکان نیاز دارند تا در سال های نخست مدرسه محاسبات ریاضی را انجام دهند. هدف پژوهش حاضر بررسی اثر آموزش حل مسئله ی ریاضی با روش بازی بر توجه, حل مسئله و خودکارآمدی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی بود. روش پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه ی این مطالعه شامل تمام دانش آموزان دختر و پسر مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی شهر تربت حیدریه در سال تحصیلی 95-1394 بود. نمونه شامل 36 دانش آموز دختر و پسر مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی بود که به روش نمونه گیری خوشه ای تک مرحله ای انتخاب شدند و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. ابزار پژوهش شامل پرسش نامه کانرز, پرسش نامه ی خودکارآمدی عمومی شرر, آزمون حل مسئله ی ریاضی معلم ساخته, آزمون هوش وکسلر برای کودکان, آزمون تشخیصی کی مت بود. پیش آزمون و پس آزمون روی هر دو گروه اجرا شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیگدلی، ایمان اله، محمدی فر، محمدعلی، رضایی، علی محمد، و عبدالحسین زاده، عباس. (1395). اثر آموزش حل مسئله ریاضی با روش بازی بر توجه, حل مسئله و خودکارآمدی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4(2 (پیاپی 14) )، 45-56. SID. https://sid.ir/paper/262989/fa

    Vancouver: کپی

    بیگدلی ایمان اله، محمدی فر محمدعلی، رضایی علی محمد، عبدالحسین زاده عباس. اثر آموزش حل مسئله ریاضی با روش بازی بر توجه, حل مسئله و خودکارآمدی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1395؛4(2 (پیاپی 14) ):45-56. Available from: https://sid.ir/paper/262989/fa

    IEEE: کپی

    ایمان اله بیگدلی، محمدعلی محمدی فر، علی محمد رضایی، و عباس عبدالحسین زاده، “اثر آموزش حل مسئله ریاضی با روش بازی بر توجه, حل مسئله و خودکارآمدی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 4، no. 2 (پیاپی 14) ، pp. 45–56، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262989/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button