مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,456
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

929
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش راهبردهای مدیریت منابع یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 62

چکیده

 این مقاله حاصل پژوهشی به منظور بررسی نقش راهبردهای مدیریت منابع یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه است. روش پژوهش از نوع مطالعات توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان سمنان به تعداد 29351 نفر تشکیل می داد. روش نمونه گیری خوشه ای, چند مرحله ای بود. حجم نمونه آماری بر اساس جدول کرجسی- مورگان, با در نظر گرفتن خطای a=0.05, و خوشه ای بودن روش نمونه گیری, قریب به 400 نفر در نظر گرفته شد که پس از تکمیل و پالایش, تعداد 389 پرسش نامه قابل تحلیل بود. برای جمع آوری داده ها؛ از پرسش نامه راهبردهای مدیریت منابع پینتریچ, اسمیت, گارسیا و مک کیچی (1993) بازنویسی شده به وسیله دانکن و مک کیچی (2005) استفاده شد که شامل 19 گویه در قالب 4 زیرمقیاس است. مقادیر پایایی برای زیرمقیاس ها با استفاده از روش آلفای کرونباخ بیشتر از 0.61 محاسبه شده است. معدل کل دانش آموزان در پایان سال تحصیلی به عنوان معیار پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد. برای تحلیل داده ها از آزمون رگرسیون چندگانه- مدل ورود هم زمان استفاده شد. نتایج نشان داد که زیرمقیاس های مولفه راهبردهای مدیریت منابع یادگیری شامل مدیریت زمان و محیط مطالعه, تنظیم تلاش, یادگیری از همدرسان و کمک طلبی با اطمینان 99 درصد به گونه معنی داری توان تبیین واریانس پیشرفت تحصیلی را به میزان 31 درصد دارا هستند (R=0.55, 42.1=(384 و 4)F و P<0.01).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرج الهی، مهران. (1394). نقش راهبردهای مدیریت منابع یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 3(10 )، 57-62. SID. https://sid.ir/paper/262992/fa

    Vancouver: کپی

    فرج الهی مهران. نقش راهبردهای مدیریت منابع یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1394؛3(10 ):57-62. Available from: https://sid.ir/paper/262992/fa

    IEEE: کپی

    مهران فرج الهی، “نقش راهبردهای مدیریت منابع یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 3، no. 10 ، pp. 57–62، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262992/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button