مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

714
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

679
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آزمون روابط ساختاری بین خودکارآمدی پژوهشی، عوامل اجتماعی و محیط آموزشی-پژوهشی دانشگاه با عملکرد آموزشی-پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 48

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف آزمون روابط ساختاری بین خودکارآمدی پژوهشی, عوامل اجتماعی و محیط آموزشی-پژوهشی دانشگاه با عملکرد آموزشی-پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه ی آماری شامل کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده های دندان پزشکی, پزشکی, داروسازی و پرستاری و مامایی علوم پزشکی مشهد به تعداد 4180 نفر بود که از طریق فرمول کوکران حجم نمونه 183 نفر تعیین و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسش نامه های خودکارآمدی پژوهشی, محیط آموزشی-پژوهشی, عوامل اجتماعی و عملکرد آموزشی – پژوهشی استفاده شد. ماتریس همبستگی, تحلیل مسیر و شاخص های نکویی برازش با نرم افزار Lisrel 8. 5 جهت تحلیل داده ها استفاده شد. با اجرای الگوی معادلات ساختاری مشخص شد که الگوی پیشنهادی از برازش خوبی برخوردار است (067/0=RMSEA, 92/0=NNFI). هر چند مدل کلی پیشنهادی از برازش خوبی برخوردار بود اما همان طور که نتایج نشان داد ضرایب مسیر g عوامل اجتماعی و محیط آموزشی-پژوهشی به خودکارآمدی پژوهشی و عملکرد معنادار نبودند, به طوری که فقط ضریب β خودکارآمدی پژوهشی به عملکرد معنادار بود. نتایج پژوهش از نقش میانجی گری خودکارآمدی در رابطه عوامل اجتماعی و محیط آموزشی-پژوهشی با عملکرد دانشجویان حمایت می کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گراوند، هوشنگ، کارشکی، حسین، و آهنچیان، محمدرضا. (1395). آزمون روابط ساختاری بین خودکارآمدی پژوهشی, عوامل اجتماعی و محیط آموزشی-پژوهشی دانشگاه با عملکرد آموزشی-پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4(3 (پیاپی 15) )، 27-48. SID. https://sid.ir/paper/263018/fa

    Vancouver: کپی

    گراوند هوشنگ، کارشکی حسین، آهنچیان محمدرضا. آزمون روابط ساختاری بین خودکارآمدی پژوهشی, عوامل اجتماعی و محیط آموزشی-پژوهشی دانشگاه با عملکرد آموزشی-پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1395؛4(3 (پیاپی 15) ):27-48. Available from: https://sid.ir/paper/263018/fa

    IEEE: کپی

    هوشنگ گراوند، حسین کارشکی، و محمدرضا آهنچیان، “آزمون روابط ساختاری بین خودکارآمدی پژوهشی, عوامل اجتماعی و محیط آموزشی-پژوهشی دانشگاه با عملکرد آموزشی-پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 4، no. 3 (پیاپی 15) ، pp. 27–48، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/263018/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button