مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

588
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد بخش مدارک پزشکی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان براساس الگوی مدیریت کیفیت بنیاد اروپایی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 43

چکیده

 هدف: توجه به کیفیت و عملکرد بخش مدارک پزشکی بیمارستان ها به دلیل و نقش مهم این بخش در سلامت و درمان بیماران حیاتی است. مدل کیفیت بنیاد اروپایی ابزاری مناسب جهت ارزیابی سطح کیفیت خدمات این بخش است. هدف این پژوهش ارزیابی بخش مدارک پزشکی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با استفاده از این مدل است. روش ها: مطالعه حاضر توصیفی بوده و به صورت مقطعی در نیمه اول سال 1397 انجام شده است. جامعه پژوهش شامل پنج نفر مدیر و 54 نفر از کارکنان بخش های مدارک پزشکی بود. کل جامعه به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. داده ها با استفاده از پرسشنامه 50 سؤالی تعدیل شده الگوی تعالی سازمانی گردآوری شد و با استفاده از نرم افزار SPSS در قالب آمارهای توصیفی تجزیه و تحلیل شده است. نتایج: بخش های مدارک پزشکی مورد مطالعه از 1000 امتیاز کل این الگو, 9/411 امتیاز کسب کرد که 37/232 امتیاز به معیار توانمند سازها و 57/179 امتیاز به معیارهای نتایج اختصاص داشت. در حوزه توانمند سازها شراکت ها و منابع بیشترین (76/51 درصد) و فرایندها (08/18 درصد) کمترین امتیاز را کسب کردند. در حوزه نتایج, نتایج کارکنان بیشترین (93/47 درصد) و نتایج مشتری (16/43 درصد) کمترین امتیاز را کسب کردند. نتیجه گیری: عملکرد بخش های مدارک پزشکی مورد مطالعه در رده پایین تر از متوسط قرار داشت؛ بنابراین, طراحی و مدیریت فرایندهای بخش, شناسایی و اولویت بندی فرصت های بهبود در بخش, بهبود روابط بخش با ذینفعان, انطباق خدمات و امکانات بخش با نیازهای ذینفعان و توجه به بهبود مستمر به منظور ارتقای عملکرد این بخش ها ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همت، مرتضی، علی پور، جهان پور، و جهانی، نیلوفر. (1397). ارزیابی عملکرد بخش مدارک پزشکی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان براساس الگوی مدیریت کیفیت بنیاد اروپایی. اطلاع رسانی پزشکی نوین، 4(2 )، 35-43. SID. https://sid.ir/paper/263036/fa

    Vancouver: کپی

    همت مرتضی، علی پور جهان پور، جهانی نیلوفر. ارزیابی عملکرد بخش مدارک پزشکی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان براساس الگوی مدیریت کیفیت بنیاد اروپایی. اطلاع رسانی پزشکی نوین[Internet]. 1397؛4(2 ):35-43. Available from: https://sid.ir/paper/263036/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی همت، جهان پور علی پور، و نیلوفر جهانی، “ارزیابی عملکرد بخش مدارک پزشکی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان براساس الگوی مدیریت کیفیت بنیاد اروپایی،” اطلاع رسانی پزشکی نوین، vol. 4، no. 2 ، pp. 35–43، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/263036/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button