مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,480
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,013
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی شیوع اختلال نقص توجه - بیش فعالی و عوامل مرتبط با آن در بین دانش آموزان دبستانی شهر کامیاران در سال تحصیلی 1393- 1394

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 11

چکیده

 مقدمه و هدف:اختلال بیش فعالی وکمبود توجه (ADHD) از شایع ترین اختلال های رفتاری در دوران کودکی است. هدف این پژوهش بررسی میزان شیوع اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی در دانش آموزان دبستانی شهر کامیاران بود.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع مطالعه توصیفی - مقطعی بود و حجم نمونه 384 نفر بود. روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بود. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه علایم مرضی کودکان بود. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS 16 و آزمون های آماری t-test و کای اسکویر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: شیوع کلی ADHD در بین دانش آموزان شرکت کننده در این مطالعه 6.7%, شیوع اختلال HD, %9.8و شیوع اختلال AD, %8.3 می باشد. بین جنسیت, پایه ی تحصیلی و سطح تحصیلات پدر و مادر با اختلال ADHD, AD و HD ارتباط معنی داری وجود داشت (P<0.05). بین شغل پدر, شغل مادر, چندمین فرزند خانواده بودن و سابقه ی اعتیاد در خانواده و وجود اختلال های ADHD, AD و HD رابطه ی معنی داری وجود نداشت (P>0.05).نتیجه گیری:میزان این اختلال در این مطالعه در حد متوسط بود. با توجه به اهمیت سطح سلامت روانی دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور, ضرورت شناسایی دقیق تر, تشخیص به موقع و درمان و ارائه ی خدمات مشاوره ای در بین این دانش آموزان دیده می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرامی، میترا، یوسفی، فایق، بهرامی، افشین، فراضی، عرفان، و بهرامی، علی. (1395). بررسی شیوع اختلال نقص توجه - بیش فعالی و عوامل مرتبط با آن در بین دانش آموزان دبستانی شهر کامیاران در سال تحصیلی 1393- 1394. روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 3(3 )، 1-11. SID. https://sid.ir/paper/263362/fa

    Vancouver: کپی

    بهرامی میترا، یوسفی فایق، بهرامی افشین، فراضی عرفان، بهرامی علی. بررسی شیوع اختلال نقص توجه - بیش فعالی و عوامل مرتبط با آن در بین دانش آموزان دبستانی شهر کامیاران در سال تحصیلی 1393- 1394. روانشناسی و روانپزشکی شناخت[Internet]. 1395؛3(3 ):1-11. Available from: https://sid.ir/paper/263362/fa

    IEEE: کپی

    میترا بهرامی، فایق یوسفی، افشین بهرامی، عرفان فراضی، و علی بهرامی، “بررسی شیوع اختلال نقص توجه - بیش فعالی و عوامل مرتبط با آن در بین دانش آموزان دبستانی شهر کامیاران در سال تحصیلی 1393- 1394،” روانشناسی و روانپزشکی شناخت، vol. 3، no. 3 ، pp. 1–11، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/263362/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button