مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,377
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,325
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر بازی های شناختی بر انعطاف شناختی کودکان دارای اختلال ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 134 | صفحه پایان 148

چکیده

 مقدمه: بازی درمانی در بهبود مشکلات شناختی کودکان دارای اختلالات یادگیری اثربخش می باشد. هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی بازی های شناختی (بازی های مبتنی بر کارکردهای اجرایی) بر انعطاف شناختی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی بود. روش: در این پژوهش که از طرح شبه آزمایشی پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد, 20 نفر از دانش آموزان دارای اختلال ریاضی که از طریق نمونه گیری هدفمند انتخاب شده بودند, به صورت تصادفی به دو گروه کنترل و آزمایش (هر گروه 10 نفر) تقسیم شدند. به منظور سنجش عملکرد عملکرد انعطاف شناختی از آزمون کارکردهای اجرایی ویسکانسین (گرانت و برگ, 1948) استفاده شد. داده های حاصل از پژوهش نیز با آزمون تحلیل کواریانس چندمتغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته ها نشان داد که گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل, پس از شرکت در مداخله, در نتایج آزمون از نظر آماری تفاوت معناداری دارند. نتیجه گیری: بازی های شناختی منجر به بهبود عملکرد انغطاف شناختی کودکان دارای اختلال ریاضی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن وند، مریم، و ارجمندنیا، علی اکبر. (1398). بررسی تأثیر بازی های شناختی بر انعطاف شناختی کودکان دارای اختلال ریاضی. روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 6(2 )، 134-148. SID. https://sid.ir/paper/263387/fa

    Vancouver: کپی

    حسن وند مریم، ارجمندنیا علی اکبر. بررسی تأثیر بازی های شناختی بر انعطاف شناختی کودکان دارای اختلال ریاضی. روانشناسی و روانپزشکی شناخت[Internet]. 1398؛6(2 ):134-148. Available from: https://sid.ir/paper/263387/fa

    IEEE: کپی

    مریم حسن وند، و علی اکبر ارجمندنیا، “بررسی تأثیر بازی های شناختی بر انعطاف شناختی کودکان دارای اختلال ریاضی،” روانشناسی و روانپزشکی شناخت، vol. 6، no. 2 ، pp. 134–148، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/263387/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا