مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

619
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

531
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد تلفیقی شناسایی چالش های دوره های کارآموزی دانشجویان رشته کشاورزی (مطالعه موردی: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان)

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 26

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر شناسایی چالش ها و معضلاتی است که دانشجویان دوره کارشناسی در هنگام گذراندن این واحد درسی, با آن مواجه می شوند.چارچوب فکری حاکم بر پژوهش حاضر تلفیقی (کیفی- کمی) می باشد. جامعه مورد بررسی در بخش کیفی و کمی کلیه دانشجویان سال آخر (95-94) دوره کارشناسی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان است که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند تعداد 30 نفر از دانشجویان انتخاب و تا زمان رسیدن به اشباع تئوریک فرآیند جمع آوری داده ها در بخش کیفی به طول انجامید. لازم به ذکر است که از فن مصاحبه عمیق فردی, به منظور جمع آوری داده ها و از نرم افزار NVIVO به منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. یافته های حاصل از بخش کیفی پرسشنامه محقق ساخته ای جهت سنجش بخش کمی طراحی و با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل داده ها انجام شد. یافته ها نشان می دهد در بخش کیفی عوامل بسیاری مانع از تحقق اثربخش دوره های کارآموزی از دیدگاه دانشجویان شده به گونه ای که عواملی از قبیل دیوان سالاری اداری, نبود امکانات و تجهیزات, عدم تعریف برنامه آموزشی مشخص به منظور گذراندن این دوره, عدم بار علمی و عملی مناسب این دوره ها, از موانع اثربخش این دوره ها است. در بخش کمی نیز عواملی از قبیل زمان بندی نامناسب, برنامه آموزشی ضعیف, امکانات و تجهیزات ضعیف اولویت های اول را به خود اختصاص دادند. در نهایت, پیشنهاد می شود پیوسته مسوولین به ارزشیابی دوره های برگزارشده بپردازند که از نتایج آن بتوانند در برنامه ریزی دوره های آتی استفاده نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسروی پور، بهمن، و درانی، منا. (1395). رویکرد تلفیقی شناسایی چالش های دوره های کارآموزی دانشجویان رشته کشاورزی (مطالعه موردی: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان). راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، 3(5 )، 17-26. SID. https://sid.ir/paper/263962/fa

    Vancouver: کپی

    خسروی پور بهمن، درانی منا. رویکرد تلفیقی شناسایی چالش های دوره های کارآموزی دانشجویان رشته کشاورزی (مطالعه موردی: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان). راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی[Internet]. 1395؛3(5 ):17-26. Available from: https://sid.ir/paper/263962/fa

    IEEE: کپی

    بهمن خسروی پور، و منا درانی، “رویکرد تلفیقی شناسایی چالش های دوره های کارآموزی دانشجویان رشته کشاورزی (مطالعه موردی: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان)،” راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، vol. 3، no. 5 ، pp. 17–26، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/263962/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا