مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

499
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

575
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی برای کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی در دانشگاه علوم انتظامی امین

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 210

چکیده

 زمینه وهدف: کیفیت تدریس در دانشگاه ها مسئله مهمی است که در سالیان اخیر بدان تأکید شده است. هدف این پژوهش تدوین مدلی برای کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین است. روش شناسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع داده ها آمیخته است. جمع آوری اطلاعات از طریق متون, نظریه ها, مدل ها و پژوهش های مرتبط و مصاحبه اولیه و تشکیل گروه کانونی به استعداد 6 نفر و سپس از طریق نمونه گیری هدفمند و مصاحبه نیمه ساختار یافته با 15 نفر از خبرگان دانشگاه خواسته شده تا درباره میزان اهمیت ابعاد, مؤلفه ها وشاخص های شناسایی شده و ابعاد, مؤلفه ها و شاخص های مطرح نشده را در سئوال بازبیان کنند. برای به دست آوردن اعتبار و روایی داده ها از دوروش بازبینی مشارکت کنندگان و مرور خبرگان غیر شرکت کننده در پژوهش استفاده شده است. داده ها از طریق میانگین و آزمون تی تک نمونه ای بررسی و بر اساس نرم افزار مکس کیودی 2018 مدل نهایی تدوین شد. یافته ها و نتیجه گیری: یافته ها نشان می دهد مدل پیشنهادی کیفیت تدریس در دانشگاه علوم انتظامی دارای 4بعد, طراحی تدریس, اجرای تدریس, ارزشیابی و ویژگی های فردی مدرس, 12 مؤلفه و 63 شاخص است. در بین مؤلفه ها, تدوین طرح درس و ویژگی اخلاقی مدرس (میانگین07/9 ) و در بین شاخص های کیفیت تدریس, علاقه مندی به تدریس (میانگین33/9) ارزشیابی تکوینی (میانگین27/9), استفاده از فناوری آموزشی, تجربه مدرسان, تعامل دانشجویان با مدرسان (میانگین 13/9) بیشترین ضریب اهمیت را داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سالار، روح اله، محمدخانی، کامران، و محمدداوودی، امیرحسین. (1397). ارائه مدلی برای کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی در دانشگاه علوم انتظامی امین. مدیریت منابع در نیروی انتظامی، 6(4 )، 185-210. SID. https://sid.ir/paper/264063/fa

    Vancouver: کپی

    سالار روح اله، محمدخانی کامران، محمدداوودی امیرحسین. ارائه مدلی برای کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی در دانشگاه علوم انتظامی امین. مدیریت منابع در نیروی انتظامی[Internet]. 1397؛6(4 ):185-210. Available from: https://sid.ir/paper/264063/fa

    IEEE: کپی

    روح اله سالار، کامران محمدخانی، و امیرحسین محمدداوودی، “ارائه مدلی برای کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی در دانشگاه علوم انتظامی امین،” مدیریت منابع در نیروی انتظامی، vol. 6، no. 4 ، pp. 185–210، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264063/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا