مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,257
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,112
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های سازمان صداوسیما در مواجهه با مخاطبان با سواد رسانه ای بالا در دهکده جهانی

صفحات

 صفحه شروع 489 | صفحه پایان 521

چکیده

 افزایش سواد رسانه ای مخاطب عاملی است که مخاطب و رابطه مخاطب با رسانه را برای همیشه دگرگون می کند و در نتیجه رسانه نیز باید برای ادامه نیل به اهداف و انجام ماموریت های خود دگرگون گردد. با انتخاب صداوسیما به عنوان رسانه موردنظر در این پژوهش, شناسایی چالش های ناشی از افزایش سواد رسانه ای مخاطبان برای سازمان صداوسیما به عنوان هدف پژوهش برگزیده شد. برای نیل به هدف پژوهش از روش دلفی استفاده شد. در دور اول دلفی با انجام 21 مصاحبه با خبرگان, 52 چالش افزایش سواد رسانه ای مخاطبان برای صداوسیما شناسایی شد. در دور دوم و سوم با ارسال پرسشنامه و دریافت 18 پرسشنامه در دور دوم و 15 پرسشنامه در دور سوم 50 چالش از 52 چالش شناسایی شده در دور اول به اجماع رسید. کاهش مخاطبان, کم تحمل شدن و افزایش انتظار مخاطبان, افزایش امکان مخالفت مخاطبان با پیام های دریافتی, کاهش باورپذیری رسانه برای مخاطبان, لزوم افزایش کیفیت فنی تولیدات رسانه, تنزل وجهه رسانه, کاهش اثرگذاری رسانه, کاهش درآمدهای تبلیغاتی رسانه, بی اعتمادی به رسانه, عدم تاثیرگذاری رسانه در شرایط حساس, کاهش کنترل رسانه بر افکار عمومی, افزایش هزینه های تولید رسانه, ضرورت وجود نیروهای متخصص در رسانه, لزوم ارتقاء و بهبود روش های تبلیغی رسانه, دشواری معناسازی برای رسانه, از دست دادن توان هنجارسازی رسانه و اجبار به تعدیل خط قرمزها, افزایش تصور ناکارایی نظام و زیان به اقتصاد داخلی بخشی از مهمترین یافته های این پژوهش بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صلواتیان، سیاوش، میناوند، محمدقلی، و خدابنده بایگی، ایمان. (1396). چالش های سازمان صداوسیما در مواجهه با مخاطبان با سواد رسانه ای بالا در دهکده جهانی. مطالعات جامعه شناختی (نامه علوم اجتماعی)، 24(2 )، 489-521. SID. https://sid.ir/paper/264404/fa

    Vancouver: کپی

    صلواتیان سیاوش، میناوند محمدقلی، خدابنده بایگی ایمان. چالش های سازمان صداوسیما در مواجهه با مخاطبان با سواد رسانه ای بالا در دهکده جهانی. مطالعات جامعه شناختی (نامه علوم اجتماعی)[Internet]. 1396؛24(2 ):489-521. Available from: https://sid.ir/paper/264404/fa

    IEEE: کپی

    سیاوش صلواتیان، محمدقلی میناوند، و ایمان خدابنده بایگی، “چالش های سازمان صداوسیما در مواجهه با مخاطبان با سواد رسانه ای بالا در دهکده جهانی،” مطالعات جامعه شناختی (نامه علوم اجتماعی)، vol. 24، no. 2 ، pp. 489–521، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264404/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button